Koninklijke Luchtmachtdagen op de vliegbasis Volkel, de film is af!

20 juni 2009

20 juni 2009 was een fantastische dag die nog lang zal heugen. Voor 50 kinderen een echt UNIEKE ervaring!!!

©Wouter de Haan

Tijdens de Koninklijke Luchtmachtdagen op de vliegbasis Volkel was de KLM aanwezig met haar speciale Retro Boeing 737 waar de Stichting Hoogvliegers al van mocht genieten tijdens de KLM Celebration Flight op 1 januari dit jaar.

50 kinderen kregen een uitnodiging om na afloop van de Luchtmachtdagen mee te vliegen van de vliegbasis Volkel, terug naar de thuishaven van het vliegtuig: Schiphol.

's-Ochtends werden de kinderen opgehaald met een grote bus die de kinderen vervolgens naar de vliegbasis Volkel heeft gebracht.

Wat was het spannend; niet alleen waren er heel erg veel militaire vliegtuigen te zien maar ze gingen ook stunten. Aerobatics noemen ze dat. Wat zijn die dingen snel zeg....

Het geluid was af en toe oorverdovend.

En weet je wat nou zo leuk was  Ralph "Sheik" Aarts, de ambassadeur van de Stichting Hoogvliegers, zat  in de oranje  F16 (zie hierboven), en hij gaf ook een interview.

Aan het einde van de dag was het dan zo ver... eerst nog even een persmoment met de baas van de KLM, P. Hartman (links), en de baas van de Luchtmacht, J. Jansen (rechts). Samen met de baas van de Stichting Hoogvliegers, Jeroen Engelkes.

En dan stappen 50 kinderen stappen aan boord van de RETRO KLM Boeing 737

En dat is bijzonder spannend

Nadat de deuren van het vliegtuig gesloten waren werden mochten de kinderen nog even voor in de cockpit kijken.

Dan is het zo ver, de piloten nemen plaats in de cockpit en de motoren werden gestart. We reden we naar het begin van de startbaan. Het was gezellig aan boord en iedereen had er zin in.

Vol gas ging het vliegtuig rijden en toen de snelheid dik boven de 200 km per uur was trok de piloot aan het stuur en kwamen we los. Vet cool!! Wat wordt alles snel klein zeg.

We vlogen met een omweg naar Schiphol waar de piloot het vliegtuig keurig wist te landen.

Nadat de piloot het vliegtuig had geparkeerd gingen we van boord op Schiphol Oost

en werden we met de bus weer terug naar school gebracht.

Een fantastische dag!

Klik hier voor alle foto's

Hier zijn nog een aantal super mooie foto's te vinden, klik hier !
Speciaal voor degenen die op deze dag meegevlogen hebben, is er een bundel met alle foto's in hoge kwaliteit te downloaden. Op die manier kun je er dus mooi een printje van maken! De bundel is > hier < te downloaden. (Foto's copyright robertmeerding.nl)

Stichting Hoogvliegers bedankt de KLM en de Klu voor deze fantastische mogelijkheid, en is ontzettend blij met, en trots op, deze zeer bijzondere en unieke samenwerking!