Rotterdam, de film is af!

12 september 2009
run012 september 2009 was een geweldig dag voor de Stichting Hoogvliegers op Rotterdam Airport. Meer dan 100 kinderen waren voor één dag zelf piloot!

©Wouter de Haan

De kinderen werden met Hoogvliegers trucks onder politiebegeleiding opgehaald. Via de Rotterdamse Haven (EuroMax) gingen ze naar Rotterdam Airport. Als verrassing voor de Stichting Hoogvliegers was er een vrachtwagen aanwezig waar de eigenaar ontzettend grote Stichting Hoogvliegers stickers op heeft geplakt!

truck

Een nog grotere verrassing was de Hoogvliegersbus. Deze heeft door KLM gesponsorde prachtige Hoogvliegerskleuren! Vorig jaar kreeg de de Stichting Hoogvliegers de bus van Connexxion kado. Op het de bus staat met hele grote letters: PH-BUS, een echte vliegtuig registratie (en een echte vliegtuigfrequentie: 132.375)!

bus

Om zich voor te bereiden mochten de kinderen in de grote hangaar van het KLM Jet Center vliegen met op afstand bestuurbare indoor vliegtuigen. Ook konden de kinderen oefenen in een vliegsimulator.

Er waren talloze andere demonstraties van brandweer, douane, politie, marechaussee, EHBO en roofvogels. Je kon zelfs echt boeven vangen. Buiten waren er brandweerauto's, politie auto's, motoren en allerlei andere stoere voertuigen om mee te spelen.

overzicht

Ook stond er een patatkraam die zoveel patat maakte dat de kinderen het niet opkregen en de ouders en vrijwilligers wel moesten helpen met opeten.

Patat

Maar het mooiste van de dag is natuurlijk om zelf piloot te zijn. De kinderen gingen vliegen in een klein vliegtuig, met een echte piloot. Daarna mochten ze ook nog mee voor een rondvlucht met een VLM Fokker 50 vliegtuig, of een Antonov 2 vliegtuig.

vlm

vliegen

De kinderen beleefden aan het einde van de dag nog een avontuur: Het vliegveld ging even dicht en in een stoet van Hoogvliegers trucks, brandweerautop’s en politieauto’s en andere voertuigen gingen de kinderen nog een keer over de start- en landingsbaan. De Hoogvliegers PH-BUS voorop!

runwayrun

Deze Grote Hoogvliegersdag was een groot succes mede dankzij de inzet van talloze vrijwilligers, bedrijven en instanties. Daarnaast heeft de Vliegclub Rotterdam met een groot aantal van de uitgevoerde vluchten en de vlieg-organisatie een grote bijdrage geleverd aan dit evenement.

Ook leuk en vermeldingswaardig: Ben Verschoor en het Nederlands brandweer elftal en Macron sportkleding hadden een verrassing voor de vrijwilligers en de Hoogvliegers: een speciaal T-shirt als herinnering aan de Hoogvliegersdag op Rotterdam Airport!

Voor een grote selectie foto's: Klik hier !!

En dan zijn er nog meer foto's elders te vinden: Klik hier !!

Of op Typisch Transport, klik hier !!

Blijf af en toe terug komen want er komen nog steeds foto's bij !!

En er is ook al een filmpje van de zgn. Runway Run