Hilversum

31 oktober 2009
Vandaag (zaterdag 31 oktober 2009) was het dan zover en hebben 12 kinderen bij Vliegschool Hilversum hun vliegbrevet gehaald en mogen zich nu een Echte Hoogvlieger noemen.

Sommigen konden de nacht ervoor de slaap niet vatten (want dit was toch wel heel erg spannend) en sommigen wisten het pas op het moment dat ze aan kwamen. Uitgeslapen of niet………..deze dag werden ze piloot en daar bleven alle oogjes voor open!!

Uiteraard kregen ze eerst uitleg over het vliegtuig waarmee ze het luchtruim zouden kiezen en wanneer de piloot hun hulp bij het vliegen hard nodig zou hebben. Dit hebben ze allemaal goed opgepikt en enorm goed geholpen bij het besturen van de kist.

Hoewel de spanning hier en daar van de gezichtjes af te lezen was, daar was niks meer van te merken nadat ze weer geland waren. COOL, VET, WAUW……………mag ik nog een keertje? was nog het enige wat we hoorden en de stralende gezichtjes zeiden eigenlijk al alles……………onze missie is weer geslaagd, onze missie om chronisch zieke en terminale kinderen de dag van hun leven te bezorgen door ze voor één dag piloot te laten zijn.

Deze dag kreeg nóg meer glans rond de klok van 14.00 uur toen een sleepvliegtuig met een banner van Stichting Hoogvliegers een paar rondjes om het veld vloog en een pass maakte, wat waanzinnig mooi  zeg, het woord kippenvel zegt hier genoeg

Het was een prachtige dag voor kind, ouder(s) en vrijwilligers en niet te vergeten de piloten, Marc Welleman, Dennis VonkHans ten Hove Jansen en Ronald de Ruijter, die op bijzonder enthousiaste en professionele wijze deze kinderen hebben doen stralen en iets hebben gegeven waar ze nog heel lang aan terug zullen denken. En natuurlijk onze hartelijke dank aan Vliegschool Hilversum (www.vliegschool-hilversum.nl) die hier mede zorg voor heeft gedragen.

Het was een dag om nooit te vergeten!!

Klik hier voor een hoop leuke foto's!!