Medisch Spectrum Twente, de film is af!

19 november 2009

Op donderdag 19 november 2009 beleefden 11 chronisch en terminaal zieke kinderen van Medisch Spectrum Twente in Enschede en heel bijzonder avontuur...

Om 12:00 uur parkeerde er pal voor de voordeur van het spliksplinternieuwe Vrouw Kind Centrum een grote witte helikopter van Heli Holland Airservice op een speciaal ingericht landingsterrein (dank medewerkers en bezoekers van het ziekenhuis, de kinderen weten dat jullie moeilijk konden parkeren die dag!)

MST20091119230

De kinderen van het Vrouw Kind Centrum wilden het ziekenhuis wel eens van een andere kant bekijken. Samen met een broertje of zusje   of een verpleegkundige gingen ze de lucht in!

MST20091119148

In de lucht schommelde het nogal, maar dat was vooral omdat de kinderen nog niet zo heel ervaren waren als piloot! De kinderen vlogen naar hun huis (Neede was een favoriete bestemming), naar hun school (om even de juf te bedanken) of gewoon naar de Grolsch Veste ("want het Ajax stadion was wat ver").

MST20091119442

Een als piloot vermomde clown probeerde ook mee aan boord te komen maar werd door de helikopter brandweermannen, interne veiligheidsmensen en Politie keurig achter de hekken (van Worxx) gehouden! Zij hadden alles tot in de puntjes voorbereid!

MST20091119460

Het nieuwe Vrouw Kind Centrum van Medisch Spectrum Twente kreeg recent drie Smiley’s van de Stichting Kind en Ziekenhuis. Een Smiley wordt toegekend aan ziekenhuizen die zich bij hun zorg voor kinderen positief onderscheiden.

Klik hier voor veel meer foto's !!

Nou, sinds vandaag heeft het Medsich Spectrum Twente er 11 Smiley's bij!

Kijk maar eens hier...

{flv width="640" height="420" img="http://www.stichtinghoogvliegers.nl/static/media/2009/nov/tw1.jpg" showstop="true"}Tubantia - Hoogvliegers 1{/flv}

en hier

{flv width="640" height="480" img="http://www.stichtinghoogvliegers.nl/static/media/2009/nov/tw2.jpg" showstop="true"}Tubantia - Hoogvliegers 2{/flv}

Hieronder het hele leuke filmpje van het Medisch Spectrum Twente!

{wmv width="640" height="480"}helikopter_ziekenhuis{/wmv}