Eindhoven Koninklijke Luchtmacht, de film is af!

07 december 2009
We hebben er even op moeten wachten maar vandaag was het dan toch echt zover.

© Britt Snakenborg & Wouter de Haan

groepsfoto

De vlucht in de KDC-10 met de Koninklijke Luchtmacht van de vliegbasis in Eindhoven.  De gelukkige passagiers van deze vlucht waren de 90 kinderen van PI Hondsberg in Oisterwijk en hun begeleiders.

De kinderen zijn deze ochtend met drie bussen op school opgehaald en werden in de vroege ochtend al naar de vliegbasis gebracht.

bus

Daar aangekomen werden zij met open arme ontvangen door  onder andere  twee  enthousiaste clowns

clowns

De kinderen kregen bij aankomst hun eigen tasje met daarin een t-shirt en een petje van Stichting Hoogvliegers.

tasjes

Uiteraard werden de kinderen goed verzorgd en was er voor elk kind een eigen lunchpakketje.

lunch

Rond de klok van 10.30 was het dan toch echt zo ver….. de kinderen mochten inchecken en daar hoort een strenge paspoort controle ook bij

controle

Vervolgens werden naar het toestel begeleid.

begeleiding

Om 12.00 uur ging de KDC-10 take off en 90 gespannen gezichtjes  spraken  tot de perfecte verbeelding van dit moment. Alleen de clown vond het doodeng

bang

Ruim een uur lang maakte de kinderen een vlucht boven Nederland en gaande de vlucht veranderde gespannen gezichtjes al snel in ontspannen blijde gezichtjes.

inflight

inflightblij

Een unieke ervaring voor de kinderen die na afloop van de vlucht helemaal door het dolle heen waren.

Als aandenken kregen de kinderen uiteraard het officiële hoogvliegersdiploma! Als je dit diploma hebt ontvangen kun je toch wel zeggen dat je een échte  piloot bent en vanaf nu dus een officiële hoogvlieger.

De kinderen werden rond 14.00 uur weer netjes met bussen terug naar school gebracht en zullen vast en zeker nog lang napraten over de unieke ervaring die zij vandaag hebben mogen beleven.

Deze onvergetelijk dag was mogelijk door de inzet van vele vrijwilligers en een geweldige samenwerking tussen de Koninklijke Luchtmacht en Stichting Hoogvliegers.

klulogo2
 thumbs_up

Stichting Hoogvliegers wil de Koninklijke Luchtmacht ontzettend bedanken voor deze geweldige samenwerking met dit  prachtige eindresultaat.

Daarnaast willen wij uiteraard iedereen bedanken die medewerking heeft verleent aan deze dag. Alle vrijwilligers die zich hebben ingezet om dit prachtige resultaat neer te zetten.

Dank jullie wel!

Klik hier voor veel mooie en leuke foto's !!

En Brabant 10 maakte een leuke reportage: klik hier