Eindhoven, de film is af!

27 maart 2010
Met de Grote Hoogvliegersdag op  Eindhoven Airport is het Hoogvliegers seizoen 2010 geopend.

© Theo Wever & Joost Zuiderwijk

ein1

Bijna 100 kinderen  (95 om precies te zijn) werden in de vroege ochtend opgehaald,  waarvan een aantal in de speciale
Hoogvliegers bus (PH-BUS)!

ein2

De kinderen gingen naar een hangaar (een garage voor vliegtuigen) waar ze eerst zelf konden oefenen op een vliegsimulator, springen in een echt luchtkasteel, en ze konden ook in politie en marechaussee auto's zitten.

Buiten stond er een brandweerwagen waar de vliegtuigen mee natgespoten werden.

ein3

Ook was er een clown die met  zijn licht signalen de boel goed verstoorde.

Clown

Maar het ging natuurlijk om het vliegen. De kinderen konden kiezen uit 25 vliegtuigen om een route te vliegen die liep van Best naar Oirschot en dan helemaal naar Den Bosch en Tilburg, over de Beekse Bergen. Piloot Frank Versteegh kwam met zijn supersnelle stuntvliegtuig nog even langs. Ook was er een heel groot vliegtuig met dubbele vleugels (Antonov 2) van piloot Rob de Man waar een aantal kinderen tegelijk een extra groepvlucht mee gingen maken. Hier zie je hoe dat er van binnen uitziet:

ein4

Op zo een dag komen er allerlei mensen helpen, Lonneke van Eindhoven Airport, Ton en Stephen van de Eindhovense Aeroclub, en mensen van Staalbankiers. Geweldig was ook de steun van de Joannes Bosco Stichting, die deze dag voor een groot deel heeft gesponsord (dus geld geven om de kinderen een geweldige dag te bezorgen).

De 'bazin' van de Joannes Bosco Stichting mocht voor deze gelegenheid ook met een Hoogvlieger mee de lucht in.

Haar man, ook een VIP, die praatte ondertussen gezellig met allerlei mensen!

ein5

Maar de echte VIPs van de dag waren natuurlijk de kinderen!

ein6

Ook hebben we al een hoop foto's in ons foto album gezet, KLIK HIER! En kom nog eens terug, er komen nog meer foto's!!

Ook zijn er extern foto's te vinden op internet, kijk hier maar eens bv. En <hier>.....

Later deze week ook een screen saver, en een filmpje van Theo en Joost!