Ko Piloot - Team uitje

23 februari 2011
23 februari - Team uitje.

kosimsim1

Hoi allemaal!

In de winter zijn er (jammer genoeg) even geen grote Hoogvliegerdagen meer.
Dat kan ook niet want het is ’s avonds vroeg donker en het is soms gewoon veeeeel te koud om buiten leuke dingen te doen (behalve sneeuwpoppen maken en schaatsen ;-) )

Maar….. zo’n tijdje rust is eigenlijk best wel even goed voor de mensen die allemaal meehelpen op de Hoogvliegerdagen (vrijwilligers), want die hebben het er in het Hoogvliegerseizoen maar druk mee.
Niet alleen op de grote en ook kleine dagen zelf wordt er hard gewerkt, maar ook vóór en na zo’n Hoogvliegerdag moet er heel veel geregeld worden.
En daarom wordt er 1x per jaar óók iets leuks voor de hardwerkende vrijwilligers georganiseerd, een team-uitje noemen ze dat.

Een tijdje geleden ontmoetten veel vrijwilligers met hun kinderen elkaar op het vliegveld in Lelystad voor dit team-uitje.
Daar staat een hele grote Flightsimulator van SimSensation. Je kunt in zo’n Flightsimulator nèt doen alsof je in een grote Boeing 737 vliegt, terwijl je stiekem op de grond blijft staan.
Kinderen vinden dit natuurlijk ontzèttend leuk, maar de volwassen vrijwilligers vinden dit MINSTENS zo leuk!

Ik was ook uitgenodigd, en ik was daarom al lekker vroeg op het vliegveld in Lelystad. Er was koffie en thee; daar hou ik niet zo van, maar wèl van dat lekkers wat erbij hoort:

mini-Ko02

mini-Ko03

Toen mocht ik meekijken met een kindje van een vrijwilliger, die ging een kleinere Flightsimulator proberen.
Dat valt echt nog niet mee hoor, kijk maar eens hoe ingespannen hij bezig is:

mini-Ko04

mini-Ko05

Sjongejonge, het leek nèt echt, zoals dat grote vliegtuig op me af kwam taxiën!!!

mini-Ko06

Moet je kijken, hoe groot die echte simulator is! Ik ben best een beetje klein, maar toen ik er zo dichtbij stond, voelde ik me echt heeeeeeeeeeeeeeel klein:

mini-Ko07

mini-Ko08

mini-Ko09

mini-Ko10

mini-Ko10a

Deze mooie banner staat ook altijd op de Hoogvliegerdagen, bij de flightsims, die dan wel een beeeetje kleiner zijn ;-)

mini-Ko11

Jeetje….wat een enorm ding hè!

mini-Ko13

Als je heeeeel goed kijkt, kun je – als je door het hek kijkt - deze vliegtuigstoelen zien staan. Ik moest natuurlijk even proberen hoe ze zitten:

mini-Ko14

Al dat rondneuzen maakt best hongerig, en gelukkig was daar óók aan gedacht!
Heeeerlijke broodjes hagelslag, mmmmm….m’n favoriet!

mini-Ko14a

En dan ga ik maar es een kijkje nemen in die grote simulator. Kijk es joh, al die metertjes en schermpjes!

mini-Ko15

mini-Ko16

Aiiii…het licht gaat uit! Steekt daar voor onze neus nou zomaar een ander vliegtuig over?

mini-Ko17

Voordat het echte simulatorwerk gaat beginnen, moeten we wel even de riemen vastmaken. Fasten your seatbelts, zoals ze dat altijd in het Engels omroepen!

mini-Ko18

Oef…..Zo’n gordel zit best wel strak! Zou het een wilde Sim-vlucht worden? Nee toch hoop ik?

mini-Ko19

Deze twee mannen gingen dus “Simulator-vliegen”:

mini-Ko20

Ha! Landingsbaan in zicht! Ik heb natuurlijk ook al een paar keer in echte grote vliegtuigen mee mogen vliegen, en ik zie geen verschil hoor!

mini-Ko21

Staat me best wel goed hè, zo’n pilotenpet!

mini-Ko22

Stttt!!! Niet verder vertellen hoor, hier mocht ik eigenlijk niet komen, maar ik was gewoon veel te nieuwsgierig! Dit is een gedeelte van de computer die zorgt dat het allemaal net echt is, in de Flightsimulator.

mini-Ko23

Tijd om even iets te gaan drinken en te knabbelen! Lekker hoor, fris, chips, nootjes…. wat zal ik nemen?

mini-Ko24

mini-Ko25

Toen ik alles zo’n beetje goed had bekeken, ben ik nog even naar de luchtvaartwinkel (pilotshop) gegaan die daar ook is, en daar leerde ik MAA'tje kennen!!

mini-Ko26

Eigenlijk wilde ik helemaal niet meer weg, maar dat kan natuurlijk niet, ik moet weer verder op avontuur!
Na een dikke kus moest ik (helaas) weer gaan.

mini-Ko27

Nog even checken of iedereen alles netjes had achtergelaten, en toen kon ik ook weer naar huis.

mini-Ko28

Zo, weten jullie dat ook weer!

Tot de volgende keer!!

Ko

ps1. Stiekem wil ik ook graag avonturen met jou beleven. Bestel me snel (klik hier), dan kom ik zo snel mogelijk naar je toe en kun je onze avonturen, die van jou en mij, opsturen naar kopiloot@stichtinghoogvliegers.nl en wie weet verschijnt ons avontuur dan ook hier in mijn weblog!!

ps2. Ook kun je dan mee doen met de Ko fotowedstrijd met kans op 250,-- opgezet door The Pilot Shop (klik hier)

ps3. Willen jullie ook vriendjes met me worden en mij volgen? Klik op onderstaande plaatjes en voeg me toe als vriendje en volg mijn avonturen!

Hyves twitter facebook linkedin