51 Hoogvliegers erbij op Hoogvliegerdag Vliegveld Midden-Zeeland

21 juli 2016

Voor de tweede keer heeft een aantal Zeeuwse Kiwanisclubs met veel plezier geassisteerd bij de jaarlijkse Hoogvliegerdag op het vliegveld Midden-Zeeland. Dat de 51 zieke en gehandicapte kinderen op zaterdag 16 juli hebben genoten, was te zien aan die glunderende gezichten!

Het is ook niet niks om zoveel spannende dingen te doen, dingen die je normaal nooit doet. Het weer zat mee en daarmee valt of staat de dag. De kinderen arriveerden met hun ouders of grootouders op de parkeerplaats aan het Veerse Meer. Daar stonden niet alleen de bussen klaar om hen naar het vliegveld te brengen, maar ook een mooie donkerblauwe Rolls Royce uit 1958. De meeste mensen zaten daardoor voor het eerst van hun leven in zo’n chique limousine. Overal stonden mensen van de Kiwanisclubs om hen wegwijs te maken.

Luchtdoop
Op het vliegveld werden ze welkom geheten en konden ze zich inschrijven voor een vlucht met een van de vliegtuigen. De leden van de Kiwanisclubs hadden voor koffie, frisdrank, taartjes en broodjes gezorgd. Al vlug had de man die de suikerspinnen maakte het razend druk. Er werd met allerlei soorten vliegtuigen gevlogen, de oudste was een Boeing uit 1941, een dubbeldekker waarin je gewoon buiten zat, maar er was ook een luxe tweemotorenvliegtuig, een bijna VIPkist! Veel kinderen mochten onderweg zelf de stuurknuppel bedienen, een onuitwisbare ervaring!

Andere activiteiten
Na de voor velen spectaculaire luchtdoop konden de kinderen hun energie kwijt op het luchtkussen, ze klommen in de DAF Dakartruck van Adwin Hoondert, of in de machtige bluswagen van het Vliegveld Woensdrecht.

Ze mochten in een politiewagen kijken of zelfs op een politiemotor zitten. De brandweerauto van Wolphaartsdijk maakte ook indruk, evenals het spuiten met professionele brandspuiten.

Het ene na het andere vliegtuig steeg op, maar er kwamen ook parachutisten naar beneden. Er kwam zelfs een helikopter landen.

Een rit met een heuse Porsche? Geen probleem en ze hebben nu ervaren dat zo’n sportwagen een hoop lawaai maakt als je daarmee accelereert! We hebben met z’n allen genoten van die gezichtjes van genietende kinderen. “Serving the children of the world”, is een van de basisprincipes van de mondiale Kiwanisclubs.

We hebben deze dag weer aan dit principe voldaan en dat deden we afgelopen zaterdag graag en we beloven dat we dit de volgende jaren ook weer zullen doen!

Klik hier voor alle foto's.