Veelgestelde vragen

13 oktober 2020

23-112020 - UPDATE - Vanaf 23 november vliegen wij weer.

====

Het seizoen was net begonnen en wat hadden wij er allemaal weer veel zin in. Eén Hoogvliegersdag hebben we kunnen organiseren, maar naar aanleiding van de persconferentie van de regering begin maart rondom het coronavirus en de aangekondigde maatregelen hebben wij ook ons beleid hierop moeten aanpassen. Het coronavirus verspreidt zich nog altijd in Nederland en de landen om ons heen. Wij volgen het advies van de regering en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en willen op dit moment vooral onze kwetsbare doelgroep beschermen. Daarom hebben wij besloten om alle Hoogvliegersdagen die gepland stonden vanaf maart 2020 niet door te laten gaan.

Vanaf 1 juli zijn wij wel weer gaan vliegen met individuele vluchten met inachtneming van de strenge richtlijnen. Van 13 oktober t/m 22 november heeft ons vliegprogramma stil geleden. Vanaf 23 november vliegen wij weer individuele vluchten.

Wil je meer lezen over onze maatregelen? Lees dan hieronder onze veelgestelde vragen. Er wordt achter de schermen zeker nog altijd hard gewerkt, zodat wij gelijk weer Hoogvliegersdagen kunnen organiseren zodra het weer mag en kan. De kinderen die het zo verdienen kunnen wij weer voor een dag piloot maken.

Wij hebben, zeker nu, alle hulp hard nodig. Wil je ons steunen? Dat kan, klik hier.

Pas goed op jezelf en op elkaar!

=====

Veelgestelde vragen:

Welke Hoogvliegersdagen en vluchten zijn er afgelast?
Alle Hoogvliegersdagen vanaf maart 2020 zijn afgelast. De aankomende tijd zullen wij de adviezen en richtlijnen van de regering en RIVM goed in de gaten houden en maken per Hoogvliegersdag de keus of het verantwoord is en in welke opzet om de dag door te laten gaan. Vanaf 1 juli tot en met 13 oktober werden er wel individuele vluchten uitgevoerd. Vanaf 14 oktober t/m 22 november zijn de activiteiten tijdelijk weer stilgelegd ivm de corona maatregelen. De Hoogvliegers die al gepland stonden voor een individuele vlucht worden door de piloot benaderd voor een nieuwe afspraak. Vanaf 23 november wordt er weer individueel gevlogen.

Vinden de afgelaste Hoogvliegersdagen op een ander moment plaats?
De Hoogvliegersdagen Eindhoven, Wekerom, Twente, Beek, Lelystad, Leeuwarden, Noordwijk en Den Helder zijn voor dit jaar komen te vervallen. Dit komt mede door de beschikbaarheid van de vliegvelden/locaties. Voor alle velden geldt dat er een nieuwe datum komt zodra het mogelijk is.

Ik wil een kind aanmelden, kan dat?
Dat kan zeker. Kinderen kunnen het hele jaar worden opgegeven. Geef bij de aanmelding de voorkeur voor het vliegveld aan en wij zullen hem of haar op de wachtlijst zetten voor een eerstvolgende Hoogvliegersdag.

Hebben jullie het financieel zwaar(der) nu veel op slot zit?
Deze onzekere tijd heeft veel impact op het bedrijfsleven en de dagelijkse gang van zaken. Wij merken dit ook direct en betekent dat wij minder inkomsten ontvangen uit zakelijke en particuliere initiatieven. Wij hebben jullie dan ook harder nodig dan ooit om zodra het weer kan en mag, gelijk vol energie en kracht Hoogvliegersdagen te organiseren. Wil je ons steunen? Dit kan, klik hier.

Ik wil graag een donatie doen, hoe kan ik dat doen?
Wat fijn dat je in deze periode aan ons denkt. Je kan doneren via onze website via de webshop of bijvoorbeeld een Tikkie. Bedankt voor je steun.

Ik wil graag in actie komen voor Stichting Hoogvliegers, wat kan ik doen?
We begrijpen dat het in deze periode lastiger is om een actie te houden, omdat er afstand gehouden moet worden. Toch kunnen er zeker wel bepaalde acties gehouden worden. Heb je een leuke actie laat het ons weten en misschien hebben wij nog tips of actiemateriaal voor je. Je kan contact opnemen door te mailen naar promotie@stichtinghoogvliegers.nl

Zijn er nog medewerkers en vrijwilligers aan het werk?
Al onze medewerkers en vrijwilligers werken vaak al vanuit huis. Daar veranderd niet veel aan, wel werken vele van hen momenteel minder uren.

Hoe kan ik jullie bereiken?
Zoals jullie van ons gewend zijn blijven wij telefonisch bereikbaar (06-15123428) van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 13.00 uur. Daarnaast kun je altijd mailen naar info@stichtinghoogvliegers.nl en wij zullen je vragen zo spoedig mogelijk (op werkdagen binnen 24 uur) beantwoorden.

Kan ik nog wel spullen zoals informatie folders of een spreekbeurtpakket opgestuurd krijgen?
Wij hebben alle materialen tot onze beschikking en kunnen daarom de benodigde materialen gewoon opsturen. Je kunt een mail sturen naar info@stichtinghoogvliegers.nl

Ik wil mijn donateurschap graag wijzigen, hoe kan ik dat doen?
Je kunt je wijziging doorgeven door een mail te sturen naar info@stichtinghoogvliegers.nl. Wij zullen je wijziging verwerken (op werkdagen binnen 24 uur) en per mail een bevestiging sturen.