Livay werd Hoogvlieger en brandweerman op Lelystad Airport

30 april 2024

Op zondag 07-04-2024 riep Livay "Dit was de mooiste dag van mijn leven!".

Vandaag was Livay zijn Hoogvliegersdag bij piloot Niek. Niek had ons laten weten dat Livay zijn dag zou beginnen bij de brandweerkazerne van Lelystad. Livay heeft een grote fascinatie voor hulpdiensten en vooral de voertuigen. Dit wist Niek en als grote verrassing had hij geregeld dat Livay in een echte brandweerauto naar het vliegveld gebracht zou worden.

Toen wij geparkeerd hadden kwam er een brandweerauto met zwaailichten naar Livay gereden. Livay was enorm verbaasd en keek zijn ogen uit. Nadat Livay een brandweerjas en helm aan mocht trekken kreeg hij ook nog een echte hoogvliegers T-shirt en pet. Toen Niek vertelde dat hij ook nog voorin de brandweerauto mocht klimmen om naar het vliegveld te gaan begon Livay enorm te glunderen. Voorin de brandweerauto werd Livay een groot rondje door Lelystad gereden met eindbestemming Lelystad Airport. Hier kwam hij met zwaailicht en sirene aan.

Na het foto moment met de brandweerman en het krijgen van stoere brandweer emblemen voor op zijn shirt was het tijd om naar het vliegtuig te gaan. Samen met piloot Niek doorliep Livay alle controles aan het vliegtuig. Als een echte piloot voerde hij de checks uit en klom in het vliegtuig. Eenmaal in de lucht mocht Livay de knuppel overnemen en vloog hij ons over de mooiste tulpenvelden en over de dolfijnen van het dolfinarium. Livay keek zijn ogen uit en was enorm trots dat hij een echte piloot was. Na een prachtige vlucht was het tijd om terug naar Lelystad Airport te vliegen. Tijdens het landen kwamen er 2 crashtenders van de brandweer van Lelystad Airport aanrijden. Met een heuse watersaluut werd Livay onthaald. Een mooi en emotioneel moment voor ons allemaal. Dit was de volgende verassing van Niek voor Livay.

Nadat het vliegtuig geparkeerd stond kwamen de mannen van brandweer Lelystad Airport Livay ophalen voor een ritje in de crashtender. Er werd zelfs nog even met de waterspuit gespoten. Hierna zijn we naar de kazerne gereden en kreeg Livay een rondleiding op de kazerne. De oefenvliegtuigen maakte diepe indruk op Livay, wederom keek hij zijn ogen uit. Samen met de brandweermannen liep hij mee naar de sportzaal en de kantine waarnaar hij een flinke stapel stickers kreeg voor zijn verzameling en een echt Hoogvliegersdiploma.

Zijn dag kon niet meer stuk. Na het afscheid nemen van alle betrokkenen was het tijd om weer naar huis te gaan. Een dag om nooit meer te vergeten!!

Lieve Niek, Geertjan, mannen van brandweer Lelystad Airport & natuurlijk Stichting Hoogvliegers duizendmaal dank dat jullie deze dag voor Livay hebben mogelijk gemaakt. Deze dag gaat hij maar ook wij als gezin nooit meer vergeten. Een dag met een gouden randje.

Liefs,
Livay en zijn familie