Hoogvlieger worden

We vliegen met kinderen, het hele jaar door, vanaf elk vliegveld in Nederland. Piloten, veelal beroepsvliegers, stellen hun vrije tijd, vliegtuig of helikopter daarvoor beschikbaar.

De Hoogvlieger gaat een vlucht maken. Als het kan zal de Hoogvlieger voorin naast de piloot plaatsnemen. Er moet altijd één volwassen begeleider meevliegen. De rest van het gezin blijft op de grond en zal hem/haar vanaf daar aanmoedigen. De Hoogvlieger krijgt een leuk T-shirt, pet en een mooi diploma als aandenken.

Bij de aanmelding kun je kiezen uit meerdere opties. Wij leggen het graag even uit.

Een Hoogvliegersdag.
Op deze dag komen veel kinderen een vlucht maken. Meestal worden ze eerst in een konvooi van gave voertuigen naar het vliegveld gebracht. Na aankomst ben je niet altijd gelijk aan de beurt en moet je even wachten. In de tussentijd is er van alles te zien en te doen. Dit kan per dag verschillen. We geven een paar voorbeelden; neem een kijkje bij de brandweerwagen, of een politievoertuig, of bij de douane met in beslag genomen goederen. Je kan zo maar een levensgrote lieve knuffel tegen het lijf lopen, of is de clown er met zijn gekke streken. Neem plaats achter een flightsimulator, of ga een potje sjoelen met grote spiegeleieren. Vraag maar raak; een piloot of stewardess kunnen al je vragen over hun werk en vliegen beantwoorden. Natuurlijk wordt er ook gezorgd voor eten en drinken. Een gezellige, drukke verwendag.

Individuele vlucht.
Is een Hoogvliegersdag te veel voor je, of kan je niet op de vermelde data? Dan kan je kiezen voor een individuele vlucht. Geen harde geluiden, geen drukte op de grond en niet hoeven wachten tot je opgeroepen wordt. Met een individuele vlucht zal je vanaf een vliegveld bij jou in de buurt een vlucht maken. De piloot zal contact met jullie opnemen om een datum en tijd af te spreken.

Een minidag of speciale uitzonderingen
Op de minidag zullen meerdere kinderen komen om een vlucht te maken, maar zijn er op de grond (bijna) geen activiteiten. Een gezellige, intieme rustige dag, waarbij je misschien korte tijd moet wachten tot je aan de beurt bent. Daarnaast hebben wij speciale helikopterdagen en vliegen we met een KLM 737 een rondje over Nederland. Deze speciale dagen zul je ook terug vinden bij aanmelding soms.

Als je Hoogvlieger wilt worden dan gelden de volgende regels:

1. je hebt een ernstige of chronische ziekte of bent (verstandelijk of lichamelijk) gehandicapt, én;
  2. je valt in leeftijdscategorie tussen 6 t/m 17 jaar, én;
  3. je hebt nog niet eerder gevlogen met of dankzij Stichting Hoogvliegers (je bent al Hoogvlieger).

Je kunt je bij ons aanmelden voor een vlucht. Daarmee accepteer je de de algemene voorwaarden.

Klik op onderstaande knop om je aan te melden!

button-hoogvlieger-worden-big.png

Na je aanmelding ontvang je een e-mail met instructies. Volg deze op en je aanvraag wordt opgenomen in het systeem. Wij nemen dan contact met je op.

Klik hier voor meer informatie en veel gestelde vragen (PDF).

Nadat je gevlogen hebt ontvangen we op verslag@stichtinghoogvliegers.nl graag een verslag met foto's. Zo kan iedereen op onze website lezen welk avontuur je hebt meegemaakt.

Heeft u een vraag over de aanmelding van uw kind? Mail dan naar kinderen@stichtinghoogvliegers.nl.

Voorwaarden: Stichting Hoogvliegers, of haar medewerkers / vrijwilligers, zijn niet aansprakelijk voor enige materiële dan wel persoonlijke schade direct of indirect het gevolg van door haar uitgevoerde activiteiten. Stichting Hoogvliegers treedt op als intermediair om kinderen te kunnen laten vliegen. De Stichting Hoogvliegers is daarom niet aansprakelijk en/of verantwoordelijk voor de uitvoering van de vlucht of andere activiteiten verbonden aan de vlucht. De vervoerder (pilot in command) heeft het recht om, op grond van vliegveiligheid*, passagiers te weigeren. Dit is een beslissing die door de vervoerder zal worden gemaakt; hierover is geen discussie mogelijk.

* Vliegveiligheid = de veiligheid en integriteit van de passagiers, bemanningsleden, vliegend materieel en personen en/of objecten, zowel in de lucht als op de grond.