Vrijwilligers

Zonder onze vrijwilligers krijgen wij geen kind de lucht in. Want daar gaat het ons om, kinderen met een lichamelijke of verstandelijke beperking een onvergetelijke dag bezorgen door ze iets bijzonders te laten doen: piloot zijn! Zo kunnen deze kinderen heel even hun zorgen vergeten.

Onze vrijwilligers doen dit op vele verschillende manieren. Uiteraard hebben wij piloten die bij ons vrijwilliger zijn, maar ook zijn mensen nodig voor de inschrijfbalie, begeleiding, catering, de Hoogvliegers-winkel en als parkeerhulp. Ook het netjes en schoon houden van de plek waar we de Hoogvliegers ontvangen behoren tot de taken van vrijwilligers.

Daarnaast heeft de stichting vrijwilligers met een organiserende en coördinerende rol. Als organisator ben je verantwoordelijk voor het organiseren van evenementen zoals een Grote Hoogvliegersdag. Als coördinator ben je het hele jaar door verantwoordelijk voor een bepaald aspect ter ondersteuning van de organisatoren. Hierbij kun je denken aan taken ter ondersteuning van kinderen, vrijwilligers op de grond, piloten, IT, promotie en transport.

In onze rubriek "De vrijwilliger vertelt" doen verschillende vrijwilligers verslag van hun belevenissen. Zo kan je van verschillende functies een beeld vormen. Klik hier om de artikelen te lezen.

De stichting beschikt momenteel over ruim 800 vrijwilligers. Toch kunnen we voor verschillende functies nog versterking gebruiken:

Piloten:
Om de Hoogvliegersvluchten voor de Stichting Hoogvliegers uit te voeren zijn wij op zoek naar prive- en beroepspiloten, die in het bezit zijn van een eigen vliegtuig, of kunnen beschikken over een huur- of leenvliegtuig. Klik hier voor meer informatie.

Vrijwilliger op de grond
Als crew-vrijwilliger kun je in verschillende functies worden ingedeeld tijdens een Grote Hoogvliegersdag. Deze dagen worden door het hele land georganiseerd. De activiteiten variëren van het inschrijven van de kinderen, het gastvrouw/heer zijn voor de kinderen met hun begeleider(s), broodjes smeren, parkeerhulp, het schoon en netjes houden van de ruimtes, tot het begeleiden van de kinderen naar en van de vliegtuigen.

Om als crew-vrijwilliger in aanmerking te komen is geen speciale opleiding of cursus vereist. De minimale leeftijd om vrijwilliger te worden is 16 jaar (voor sommige functies 18 jaar). Wil je in aanmerking komen als crew-vrijwilliger bij Stichting Hoogvliegers, stuur dan een mail naar vrijwilligers@stichtinghoogvliegers.nl. Vermeld hierin je persoonsgegevens en relevante (werk)ervaring en hobby's en wij zullen contact met je opnemen.

Bezit je andere kwaliteiten of heb je interesse in een andere functie dan hierboven omschreven?
Stuur dan een mail naar info@stichtinghoogvliegers.nl en vermeld welke functie je ambieert, wat je achtergrond is en welke relevante ervaringen je hebt om deze functie te vervullen. Ook dan wordt contact met je opgenomen.