Luchtballon - PH-TVD

Sinds juni 2019 is in het Nederlandse luchtruim iets heel moois te zien. Stichting Hoogvliegers heeft nu, naast een eigen ambulancevliegtuig, ook een prachtige luchtballon.

Met deze luchtballon kunnen we bijvoorbeeld onze doelgroep - chronisch zieke en gehandicapte kinderen - een prachtige ervaring laten beleven. Maar ook voor u is het mogelijk om met deze mooie ballon een ballonvaart te maken.

Stichting Hoogvliegers maakt dat mogelijk in samenwerking met de professionele ballonvaarders van Airemotion Ballonvaarten.

Wilt u een keer met onze luchtballon varen en tegelijkertijd direct Stichting Hoogvliegers steunen? Dan kunt in onze webshop een ticket kopen. Een deel daarvan wordt dan gedoneerd aan Stichting Hoogvliegers. Na aanschaf van een ticket wordt contact met u opgenomen voor het inplannen van de ballonvaart. Houdt er bij de boeking wel rekening mee dat Airemotion is gevestigd in Noord-Nederland. De ballon zal dan ook voornamelijk in deze regio varen.

PH-TVD
Iedere luchtballon in Nederland heeft een eigen ‘kenteken’ of registratie. Onze ballon heeft registratie PH-TVD. De letters TVD staan voor “Tjerk van Dijk”.

Tjerk was vele jaren één van de drijvende krachten binnen Stichting Hoogvliegers. Als piloot, organisator en penningmeester. Van hem kwam ook het idee om een luchtballon te realiseren voor de stichting. Helaas is Tjerk van Dijk op 13 oktober 2018 door een noodlottig ongeval om het leven gekomen. Bij de uitvaart is door de familie van Tjerk om donaties gevraagd ten behoeve van de aanschaf van deze luchtballon voor Stichting Hoogvliegers.

Om Tjerk te eren heeft de ballon de registratie PH-TVD gekregen; een bevlogen vrijwilliger die zo voor altijd aan Stichting Hoogvliegers verbonden zal blijven.

Vragen?
Mail naar luchtballon@stichtinghoogvliegers.nl