Piloot worden

Om de Hoogvliegersvluchten voor de Stichting Hoogvliegers uit te voeren zijn wij op zoek naar prive- en beroepspiloten, die in het bezit zijn van een eigen vliegtuig, of kunnen beschikken over een huur- of leenvliegtuig.

Piloten moeten minimaal beschikken over een PPL. Voor piloten geldt daar bovenop een ervarings-eis van 150 uur Pilot In Command na het behalen van het brevet. Uiteraard moeten alle piloten tevens voldoen aan alle wettelijke regels tav. currency, medical, LPE enzovoort.

Piloten kunnen zich op twee manieren inzetten voor de Stichting Hoogvliegers:

Hoogvliegers (deelnemers) melden zich soms aan voor een individuele vlucht vanaf een bepaald vliegveld. Alle piloten die actief zijn op dit vliegveld krijgen hier dan mail over, en kunnen in het "GHVD systeem" aangeven dat zij deze vlucht willen uitvoeren. De piloot maakt dan rechtstreeks met de contactpersoon van de Hoogvlieger een afspraak, en gaat vliegen.

Ook organiseert de Stichting Hoogvliegers zo'n 15 keer per jaar een Hoogvliegersdag: Eens per jaar op vrijwel elk civiel vliegveld in Nederland. Op deze dagen worden groepen kinderen (25 tot 125 kinderen) uitgenodigd, die dan allemaal gaan vliegen. Per Hoogvliegersdag hebben we dus ergens tussen de 5 en 35 piloten nodig. Deze piloten worden geworven via de lokale vliegclubs en -scholen die actief zijn op het vliegveld, en via het GHVD systeem.

Door inschrijving in het GHVD systeem weten we je dus te vinden. Zowel voor individuele vluchten als voor Grote Hoogvliegersdagen. Klik op het logo om je in te schrijven.

BUTTON  piloot worden big

Als piloot voor de Stichting Hoogvliegers ben je tevens het visitekaartje van de Stichting Hoogvliegers. Bovendien vlieg je met kinderen van anderen, die jou niet kennen en die jij niet kent, en die ook nog eens vaak een geestelijke of lichamelijke handicap hebben. Om deze reden geldt tijdens het vliegen voor de Stichting Hoogvliegers, en dan met name op Grote Hoogvliegersdagen, een verhoogd veiligheidsregime. Om te beginnen willen we van jou wat details weten, zoals je daadwerkelijke vliegervaring, brevetgegevens enzovoort. Ook zijn er uitgebreide briefings beschikbaar voor zowel Individuele Hoogvliegersvluchten als Grote Hoogvliegersdagen. We verwachten dat je deze briefings leest, en je houdt aan de aanwijzingen hierin.

Het uitvoeren van de vluchten doe je belangenloos. Geen van de piloten bij de Stichting Hoogvliegers krijgt voor het uitvoeren van de vluchten betaald. Wel mag je de brandstofkosten en landingsgelden declareren, tot een maximum van 80 euro per vlucht.