Eindhoven, De film is af!

20 april 2013

Eindhoven 20 april 2013

We hebben weer een mooie vliegdag gehad op vliegbasis Eindhoven. Dit was alweer de zesde keer op dit grote vliegveld.

© Stichting Hoogvliegers, Johan Boerman & Vincent Kok.

Eigenlijk zou deze dag op 23 maart zijn gehouden, maar toen was het het zo’n slecht weer dat het echt niet door kon gaan. Het waaide heel hard, was vreselijk koud en in de middag sneeuwde het zelfs een tijdje in Eindhoven.

Dat is vandaag helemaal goedgekomen. In de ochtend een beetje koud, maar de zon heeft het grootste deel van de dag lekker geschenen. Hoewel het door de wind best wel fris was hebben 68 Hoogvliegers een geweldige dag gehad!

Lonneke van Hasselt van Eindhoven Airport en Ton Knoops van de Eindhovense Aero Club/Stichting Hoogvliegers hadden deze dag georganiseerd en met de steun van Miko koffie...

A2 catering, Van Eeghem Catering en Restaurant Belvedair op Eindhoven Airport hebben jullie kunnen vliegen en van een broodje, hapje en een drankje kunnen genieten. Natuurlijk speelde de Koninklijke Luchtmacht ook een grote rol. Van hen mochten we het hééééél grote platform en de hééééél grote passagiersterminal gebruiken voor onze mooie dag.

En vooral niet te vergeten de Ronde Tafel 183 uit Eindhoven. Zij zorgden voor de Dakar truck en luxe auto’s waar je in mocht zitten. Het leuke was dat ze hier foto's van maakten, uitprintten en gelijk mee kon nemen!

De dag werd geopend door onze vice-voorzitter Ronald Spanjers en rond 10.00 uur kwam het konvooi met veel kabaal aan.

6a 6b

Bij aankomst kregen alle kinderen bij hun inschrijving een tasje met leuke dingen uitgereikt.

Behalve het vliegen was er nog veel meer te doen. Je kon worden gefotografeerd in mooie auto’s en de Dakar truck…

en de brandweer van het vliegveld was er met een heel grote brandweerauto die regelmatig ons ambulancevliegtuig natspoot. Kinderen konden ook voelen wat het is om met een echte brandweerslang te spuiten.

De Marechaussee was er met hun motoren en de douane met hun speurhonden. De mensen van de Flightsimulatorclub waren er ook, dus konden de kinderen ook via de computer vliegen.

10a 10b

Ja hoor, de clowns Keppie en Vlinder waren er ook met al hun grappen en grollen!

En, als klap op de vuurpijl had de Luchtmacht ook nog een echte C-130 Hercules neergezet waar we in mochten kijken. Gaaf!!! *

Ook het ambulancevliegtuig van de Stichting Hoogvliegers was ook aanwezig, samen met ongeveer 15 andere vliegtuigen waarin onze hoogvliegertjes hebben gevlogen. Alle piloten waren heel aardig en als we iets niet snapten dan legden ze alles heel goed uit. Wat was dat leuk zeg, echt de lucht in en zelf mogen sturen!

13a

13b 13c

Daarna kreeg je een ‘echt’ vliegbrevet, met de handtekening van je eigen piloot erop. Super!

13d

En zo is er weer een geslaagde dag voorbij. Een dag die bij veel Hoogvliegertjes nog lang in het geheugen zal blijven hangen.

Deze dag is mogelijk gemaakt door: Lonneke en Ton en alle aanwezige vrijwilligers.

En is mede mogelijk gemaakt door:

Koninklijke Luchtmacht

Ronde Tafel 183 uit Eindhoven

Miko Koffie

A2 catering

Van Eeghem Catering

Restaurant Belvedair op Eindhoven Airport

En natuurlijk de clowns Keppie en Vlinder

Aan iedereen en namens alle 68 Hoogvliegers... HEEL VEEL DANK!!!

Nog veel meer prachtige foto's van deze dag staan in het fotoalbum.*

© Foto's: Stichting Hoogvliegers - Suzanne Wortel, Marianne van de Ree en nustyR.

*) Door restricties vanuit de Koninklijke Luchtmacht kunnen we geen foto’s plaatsen van of genomen in militaire vliegtuigen.