Midden-Zeeland, De film is af!

06 juli 2013

EHMZ-DV-01-MROp 6 juli 2013 organiseerde de Stichting Hoogvliegers een Grote Hoogvliegersdag vanaf vliegveld Midden-Zeeland.

© Stichting Hoogvliegers - Nathan Alblas & Julian Verschoor.

Op deze dag zijn er maar liefst 72 nieuwe Hoogvliegers bijgekomen!

Iedere Hoogvlieger heeft één keer gevlogen en is deze dag een echte piloot geweest. Zij hebben dan ook na afloop een diploma gekregen, waarmee zij voor altijd kunnen aantonen dat zij de nieuwe piloten zijn.

Het weer op 6 juli was prachtig. 20+ graden en zon! Veel zon! De wind viel mee, waardoor het goed vertoeven was in de lucht. Bijna iedereen genoot er dan ook van!

Een aantal Hoogvliegers hadden een speciale uitnodigingsbrief gekregen om per vrachtwagen naar Midden-Zeeland te komen! Om stipt 09.00 verzamelden zij bij het van der Valk Hotel in Middelburg en vertrokken om 09.30 in een speciaal konvooi naar het vliegveld Midden-Zeeland.

Bij aankomst op vliegveld Midden-Zeeland was het gelijk inchecken voor de vlucht en werd er meteen een ware goodiebag overhandigd!

Er zijn deze dag dus 76 Hoogvliegers vluchten uitgevoerd met een hele boel verschillende kleine vliegtuigjes!

Onderweg was er een hoop spectaculairs te zien. En de nieuwe piloten mochten ook meteen gaan sturen!

En op de grond trok al het vliegverkeer een hoop bekijks. Sommige waren dan ook voor lang aan het hek gekluisterd!

Tussen alle drukte door was er ook de mogelijkheid tot rust met een heerlijk frietje. Maar niet te lang, want er was nog genoeg te doen en iedereen ging dan al snel door naar het volgende !

Er waren een hoop speciale vliegtuigen aanwezig waarvan een paar ook een Fly-By gaven. Zelfs de kustwacht kwam even een kijkje nemen!

Naast het vliegen was er nog van alles te doen.

Natuurlijk waren er de trucks en andere voertuigen, die ’s ochtends al een aantal kinderen opgehaald hebben en die de rest van de dag rondjes met alle Hoogvliegertjes gereden hebben.

De Hoogvliegersbus was natuurlijk ook aanwezig en pendelde het grootste deel van de dag tussen het vliegveld en de parkeerplaats.

De brandweer van vliegbasis Woensdrecht was met een hele grote brandweerwagen, een crashtender, aanwezig. Alle hoogvliegertjes mochten hier in en kregen uitgebreid uitleg.

Iedereen voelde zich heel veilig want zelfs de Koninklijke Marechaussee was aanwezig met hun voertuigen en uitrusting.

Er werd ook volop gedanst. Wat waren ze goed zeg!

In de hangaar kon de hele dag “gespeeld” worden met verschillende vliegsimulatoren. Stiekem toch even de looping doen die tijdens het echte vliegen niet mocht !

Er werdt flink gesminkt. Met heel veel vrolijke kleurtjes als resultaat!

De hele dag liep er een clown rond, ook was er een popcorn-automaat en een springkussen.

De dag was een heel groot succes. En de organisatoren Fred van Norden en Jaap Willem Eijkenduijn waren dan ook apentrots! Vooral op alles en iedereen die deze dag heeft kunnen waarmaken:

- De vrijwilligers die de vele, soms ondankbare taken als de wc’s schoonhouden, met veel enthousiasme hebben uitgevoerd

- De piloten. Deze chauffeurs van de lucht zorgen ervoor dat alle kinderen een onvergetelijk dag hebben gehad

- De chauffeurs op de grond die de kinderen opgehaald hebben en tijdens de dag op allerlei manieren en in allerlei soorten voertuigen rondgereden hebben

- De organisatie die al maanden van te voren bezig zijn geweest om deze dag tot een succes te maken

Om deze dag verder mogelijk te maken waren de sponsoren ook heel belangrijk.

DELTA, Zeeland Fonds, Hoogvliet, Sky Pictures Luchtfotografie, Zeeland Airport, Soolsma Party Verhuur, Aero Club Zeeland.

Aan iedereen en namens alle Hoogvliegers... HEEL VEEL DANK!!!

Bekijk nog heel veel meer foto's van deze geweldige dag HIER in het fotoalbum.

Wil je als Hoogvlieger of ouder/verzorger laten weten wat je van deze dag vond? Laat dan iets weten in ons gastenboek! ;)

© Foto's: Stichting Hoogvliegers - Kees Nouws, Suzanne Wortel, Marianne van de Ree, nustyR

© HVTV: Stichting Hoogvliegers - Nathan Alblas & Julian Verschoor.