Hoogvliegersdag Hilversum 2014

01 november 2014

Hoogvliegerdag Hilversum

Zaterdag 1 november was er een speciale mini Hoogvliegersdag op vliegveld Hilversum. De dag werd mogelijk gemaakt door een donatie van De Ronde Tafel 169 (www.rt169.nl) uit De Ronde Venen. Er waren 21 kinderen uitgenodigd voor deze speciale dag. De kinderen waren allen afkomstig uit De Ronde Venen. Het gebied waar de Ronde Tafel 169 actief is.  Wij waren te gast in de hangar bij Vliegschool Hilversum.

De weergoden waren zeer gunstig gestemd, met bijna 20 graden een uniek zonnige dag voor 1 november. Bij aankomst op het parkeerterrein stond de Hoogvliegerstruck opgesteld en een aantal luxe auto’s. Bij het aanmelden kregen alle kinderen een tas met t-shirt, pet en andere leuke gadgets.

Daarna was het zover. Vliegen! De kinderen kwamen in kleine groepjes gedurende de dag binnen lopen. Er werd met vier vliegtuigen af en aan gevlogen. Wat het erg speciaal maakte is het gebied waarover de kinderen mochten vliegen. De Ronde Venen, waar alle kinderen wonen, ligt in het beveiligde luchtruim van Schiphol. Dankzij toestemming van de luchtverkeersleiders mochten wij speciaal voor deze dag een klein stukje luchtruim gebruiken zodat de kinderen over hun eigen huis konden vliegen.

Bij terugkomst kregen de kinderen een echt Hoogvliegersdiploma.

Daarna natuurlijk snel naar buiten om een rondje te racen in de vrachtwagen of de sportauto.

Ook was er een springkussen aanwezig en stond er een prachtige Jaguar in de hangar waar de kinderen in konden zitten.

Een onvergetelijk dag voor de kinderen uit De Ronde Venen. Een prachtige afsluiting uiteindelijk met prachtige  luchten en grondmist wat Vliegveld Hilversum toedekte.

Tijdens dag waren alle activiteiten gesponsord door bedrijven uit De Ronde Venen e.o., waarvoor hartelijk dank!

Lunch – Restaurant Rendez Vous, Mijdrecht
Tafels, bankjes – Bowlingcentrum Mijdrecht
Vervoer spullen – Blauw Autoverhuur, Mijdrecht
Dranken – Wijn- en drankenhandel De Zwart, Wilnis
Springkussen – Bleekemolen Raceplanet, Mijdrecht
Afzethekken – Gemeente De Ronde Venen
Jaguar – Kroymans Hilversum

Daarnaast bedanken we onze andere sponsoren, Vliegveld Hilversum, Vliegschool Hilversum en natuurlijk onze hoofdsponsor Ronde Tafel 169.

Alle foto's
De fotografen hebben weer veel prachtige foto's gemaakt waarvan je er nu een paar hebt gezien. De rest is te bewonderen in het fotoalbum dat je HIER kunt vinden.

Klik hier voor de video van de Hoogvliegersdag (Youtube).