Daan de Meester

21 april 2009
Ik ben Daan de Meester en vlieg professioneel voor transavia.com.

Vanaf dag 1 betrokken geraakt bij de Stichting Hoogvliegers en keihard mee geholpen om deze fantastische Stichting groot te maken.

Mijn bevoegdheid om met 'kleine' vliegtuigen te vliegen was al lange tijd verlopen maar speciaal voor dit doel weer geldig gemaakt en ondertussen heb ik al enkele Hoogvliegertjes op mijn naam.

Telkens weer is het een genot om kinderen te zien genieten. Eens een keer niet ziek of gehandicapt maar "gewoon" één dag piloot.

Samen een vlucht voorbereiden, uitleggen hoe je een vliegtuig nu precies moet besturen om dat vervolgens in de lucht te gaan oefenen (waarbij het Hoogvliegertje dus écht zelf een stuk vliegt), na afloop een mooi Hoogvliegers diploma mee te geven als aandenken en ook het mooie Hoogvliegers T-shirt en pet mogen ze houden..... fantastisch!

Het warme kontakt dat er vaak ontstaat met de familie waarvan het kind gaat vliegen doet alles relativeren. Als vlieger zijnde verkeer ik in een goede gezondheid en het ontbreekt me, met 2 gezonde zoontjes en een lieve vrouw, aan niets. Vaak denk je daar niet over na, alsof het vanzelfsprekend is. Niets is minder waar! Dit ervaar ik dagelijks door de Stichting Hoogvliegers en wat is het dan mooi dat ik een bijdrage kan leveren aan een fantastisch avontuur wat voor gezonde kinderen vaak niet eens is weggelegd. Zeg nou zelf, welk kind kan er op jonge leeftijd al zeggen dat hij of zij echt een vliegtuig heeft bestuurd?

Ik doe dit met trots en hoop het nog lang te kunnen en te mogen doen!

daanddm2

daanddm1