Hans van den Bersselaar

22 april 2010
Mijn naam is Hans van den Bersselaar en ik ben lid van Vliegclub Seppe.

Naast mijn werk (Directeur van een staalbouwbedrijf) heb ik een grote hobby en dat is vliegen.

Met 3 vliegmaten hebben wij een eigen toestel: de PH-SPF die gestationeerd is op het kleine vliegveld Seppe aan de A58 tussen Roosendaal en Breda.

De PH-SPF is een Piper Arrow Turbo met een intrekbaar landingsgestel en plaats voor 4 personen.

Met onze SPF hebben we al vele tochten gemaakt door heel Europa en vliegen we bijna wekelijks.

De Piper is volledig uitgerust om gevlogen te worden in zogenaamde IMC-condities. Dat wil zeggen dat je op instrumenten kunt en mag vliegen in of boven de wolken en zelfs in de nacht.

Vanaf dag 1 heb ik het initiatief van de stichting Hoogvliegers geweldig gevonden.  Met mij vinden dat vele mensen en is prachtig om te zien hoe snel het Hoogvliegen groeit en hoeveel plezier er gedaan wordt aan kinderen wiens leven niet zo leuk is als vele andere leeftijdsgenoten.

Dus ben ik trots om een hoogvliegerpiloot te zijn en het geweldige gevoel van loskomen van de aarde eens met anderen te kunnen delen.

Hans van den Bersselaar

hansbesselaar1