Grote Hoogvliegersdag Eindhoven 2015

01 mei 2015

Nadat we op 25 maart, vanwege het slechte weer, de grote Hoogvliegerdag Eindhoven hebben moeten annuleren kregen we de mogelijkheid aangeboden van zowel de Koninklijke Luchtmach als de Stichting Hoogvliegers om te kijken of we op 28 april een inhaaldag zouden kunnen organiseren.

Nadat we alle vrijwilligers, vliegers en kinderen hadden aangeschreven bleek al snel dat het goed te doen zou zijn. Wel met een kleiner aantal kinderen, hier in Brabant zouden de vakanties in dat weekend gaan beginnen, maar ‘we zijn er toch voor gegaan’.

Uiteindelijk hebben 29 kinderen gevlogen.

Iedereen was er weer tijdens deze herkansing:

• Op het platform was de brandweer aanwezig en hebben we naar hartelust brandjes kunnen blussen
  • Ook op het platform was een van de C130-Hercules vliegtuigen van de Klu opengesteld en ook daar is heel veel bezoek geweest in dit indrukwekkende toestel
  • Binnen in de Klu vertrekhal waren de altijd aanwezige Flightsimmers weer druk doende achter hun schermen en hebben de kinderen lekker virtueel laten rondvliegen en waren de clowns ook weer aanwezig
  • Voor de inwendige mens was ook goed gezorgd, zoals gebruikelijk. Er waren heerlijke sandwiches en warme hapjes in de middag.
  • Ook buiten bij de ingang van de vertrekhal waren allerlei leuke dingen te doen, zoals het rondrijden met trucks en trikes. De marechausse was er met een informatiestand en hun snelle motoren, de Ronde Tafel 183 met hun mooie sportauto’s, de douane met hun honden (voor drugs- en geldopsporing).

En ..... er is natuurlijk ook nog gevlogen, daar doen we het tenslotte voor. Het was ook deze keer niet zo’n heel geweldig weer, we hebben een aantal vluchten in de regen gevlogen, maar uiteindelijk is iedereen de lucht in geweest en hebben we een geweldige dag gehad.

Onze speciale dank gaat uit naar de Koninklijke Luchtmacht en Eindhoven Airport voor het ter beschikking stellen van mensen en faciliteiten.

Verder dank aan De Ronde Tafel 183, Albert Heijn To Go, Miko koffie, Van Eeghem catering, A2 catering, Restaurant Belvedere, Douane, Kon. Marechaussee.

De organisatie was wederom in handen van Lonneke van Hasselt, Stephen van Houwelingen en Ton Knoops en uiteraard de Stichting Hoogvliegers.

Beelden zeggen veel meer dan woorden, dus ik houd het hierbij, kijk maar hier voor alle foto’s. De video komt zo snel mogelijk.