32 Hoogvliegers erbij bij Hoogvliegersdag Drachten

13 september 2015

12 september 2015…..de morgen begint een beetje mistig, maar dát maakte gauw plaats voor de zon!! En de 32 kinderen die een Hoogvlieger zouden worden, wisten de dag ervóór al dat we gelukkig een “GO” hadden gekregen voor de Hoogvliegersdag op vliegveld Drachten!!!!

Het was de 6e Hoogvliegersdag alweer op dit vliegveld in Friesland.

Iedereen was al heel vroeg in de weer om alles in orde te maken voor de kinderen die met hun ouders of verzorgers en ook broertjes, zusjes, opa’s, oma’s naar het vliegveld zouden komen.
Eten en drinken werd alvast klaargezet, clown Joepie zette haar spulletjes neer, Simone zocht een plaatsje voor heeeeeel veel Lego en Duplo wat ze had meegenomen, het springkussen werd vol geblazen met lucht, en ook waren er mensen met mooie legervoertuigen. De brandweer, de ambulance….allemaal zochten ze een mooi plekje.

De eerste groep kinderen kwam al vóór 10 uur. Beetje zenuwachtig soms, maar dat geeft niks, dat gaat na een tijdje wel weer over. Want als je ziet hoe leuk het allemaal is, dan vergeet je gauw die zenuwen. Het lijkt wel een beetje een speeltuin!
Voor elke Hoogvlieger was er natuurlijk een mooie tas, met allemaal leuke cadeautjes en als je een broer en/of zus mee had genomen, mochten die een mooi boek meenemen.

Gelukkig was een aantal piloten ook al vroeg op het vliegveld, zodat we meteen konden beginnen met het leukste onderdeel van de dag: VLIEGEN!!!!  En als je wilde, mocht je natuurlijk zelf sturen hè. Kijk dan, hoe blij je dáárvan gaat kijken!!

Alle kinderen kregen bij de inschrijving een bon voor een gratis hamburger.  Maar niet alleen onze Hoogvliegertjes kregen zo’n bonnetje; óók de broertjes en/of zusjes die mee waren gekomen kregen er eentje. Zo kon je even lekker samen genieten!!
De mannen van de Flightsimulator hadden het best druk met iedereen die wel even wilde “proefvliegen” op de computer. Gelukkig is het niet erg, wanneer je vliegtuig naar beneden ploft, je kunt zó weer verder!!!

En moet je dit nou toch eens zien: Deze dames maken de meest enge wonden, maar pijn doen ze gelukkig niet. Het is hartstikke nep, en je kunt iedereen er even lekker mee voor de gek houden!!
Dit noemen ze “Lotus-mensen”. Met deze nepwonden kunnen ze oefenen hoe ze bij andere mensen die gewond zijn geraakt, een verband moeten aanleggen, of een pleister moeten plakken.

Clown Joepie maakte met schmink de mooiste gezichtjes en …..héle mooie vormen van ballonnen. Ze had zelfs een prachtige prinsessenjurk van ballonnen gemaakt, moet je kijken:

En hoe spannend is dit: een ECHTE piloot (Jeroen) en een ECHTE stewardess (Nicole) van de KLM die op het vliegveld waren! Ze kwamen helaas niet met zo’n grote Jumbo, maar je mocht wel álles aan ze vragen over vliegen en vliegtuigen. En……Jeroen en Nicole wilden best wel even met je op de foto als je dat leuk vond!

Als je je nou tóch nog verveelde, dan kon je even rustig een kleurplaat inkleuren, spelen met Lego en Duplo, je kon gaan sjoelen bij een megagrote sjoelbak en je kon gaan kijken bij de tafel met allemaal Hoogvliegersspulletjes die te koop waren.

Kortom: het was een perfecte en prachtige Hoogvliegersdag op vliegveld Drachten, waar we 32 kinderen een diploma konden geven omdat ze vanaf nu een ECHTE Hoogvlieger zijn geworden!!!!!

Met grote dank aan ALLE sponsoren, die deze dag mogelijk hebben gemaakt!
Natuurlijk bedanken we ook álle vrijwilligers voor hun enthousiasme en hun inzet.

Deze Hoogvliegersdag op vliegveld Drachten is mogelijk gemaakt door:

Lions Club Surhuisterveen
Kiwanis Club Drachten
A & J Catering & Meer…
Altijd Aangenaam Notarissen
Friesland Aviation
Stichting vliegveld Drachten (gemeente Smallingerland)
Keep them Rolling
Sijperda Verhuur
Multi Verhuur (evenementen voorzieningen)
Bakkerij de Korenaer
HCC Flightsimulator (werkgroep Friesland)