30 Hoogvliegers erbij op Drachten

06 september 2016

De dag begon wat mistig…..deze Hoogvliegersdag die voor de zevende keer op vliegveld Drachten zou worden gehouden. Zou het allemaal wel doorgaan, was de vraag…..

Maar al heel snel kwam de zon te voorschijn en kon alles worden klaargezet. Iedereen was druk in de weer met o.a. dranghekken plaatsen en tafeltjes en stoelen klaarzetten.

De eerste kinderen meldden zich al tegen 8.30 uur bij Lunchhuis “De Lauwers” in Surhuisterveen. Hier werden alle kinderen met hun ouders/verzorgers en broertjes/zusjes, opa’s en oma’s hartelijk ontvangen met allerlei lekkers te eten en te drinken. Ook kwamen de eerste vrachtwagens rond die tijd al aanrijden.

De kinderen van de eerste groep kregen allemaal hun eigen tasje, met daarin natuurlijk het bekende Hoogvliegers t-shirt en de pet met Ko Piloot erop en daarna mochten ze uitzoeken waarmee ze naar het vliegveld gebracht zouden worden.
Werd het een vrachtwagen, of een stoere politieauto?
Toen de eerste groep naar het vliegveld vertrok en werd uitgezwaaid, kwam de tweede groep kinderen al binnen, die ook meteen werden voorzien van hun tas met Hoogvliegersspulletjes. Ook deze groep werd naar het vliegveld gebracht.

Om 11 uur waren alle 30 kinderen ingeschreven en kon de derde groep naar vliegveld Drachten.

Op het vliegveld aangekomen werd je opgevangen door buddy’s die je dan precies vertelden hoe het verder ging.
Eerst maar even naar “boarding”, daar moet je je boardingpass inleveren en word je ingedeeld om te vliegen.
Daarna kon je echt van álles gaan doen als je nog een tijdje moest wachten totdat je mocht vliegen. Eerst even wat drinken met een lekker stuk oranjekoek?

Verder was er o.a. een springkussen, een hele grote sjoelbak, een ambulance die je kon bekijken, een kraampje met allemaal leuke Hoogvliegersspulletjes, een grabbelton èn je kon alvast een beetje gaan oefenen bij de mensen van de Flightsimulator. Dat is alsof je een vliegtuig bestuurt, alleen blijven je voeten op de grond! Het lijkt allemaal nèt echt, al die metertjes en knopjes op de beeldschermen.  En met de vrachtwagenchauffeurs mocht je een rondje gaan rijden in hun prachtige wagens.

Maar…..uiteindelijk komen de kinderen om te vliegen natuurlijk!
Er waren veel vliegtuigen om de kinderen mee rond te vliegen, èn….. ons eigen ambulancevliegtuig was er ook!!! Die glimlach vóór op het vliegtuig laat zien, dat ze er zelf ook weer heel veel plezier in heeft!
Na het vliegen kon je e
en heerlijke hamburger gaan eten met daarbij iets te drinken.

Er zijn heeeeel veel mensen (vrijwilligers) nodig, die regelen dat er een Hoogvliegersdag op Drachten kan zijn.
Zonder al die mensen kan de stichting niet, daarom bedanken wij alle vrijwilligers van de clubs Lions en Kiwanis, alle andere sponsoren èn alle vrijwilligers van de stichting Hoogvliegers héél hartelijk voor hun medewerking.

Het was weer een o n t z è t t e n d vet/coole/gave dag voor iedereen, maar vooral voor onze 30 nieuwe Hoogvliegertjes!!!

Klik hier voor het fotoalbum.