27 Hoogvliegers erbij vanaf Rotterdam

13 september 2016

De dag begint met blauwe luchten, een lekker zonnetje en wat hoge sluierbewolking. En dat zou niet meer veranderen...

Om 07:30 werd het clubhuis van de Vliegclub Rotterdam van het slot gehaald. De lokatie waar we met deze editie van de Hoogvliegersdag Rotterdam-The Hague airport te gast zijn. 27 kinderen zijn uitgenodigd voor het grote avontuur; vliegen!

Eerst alle vliegtuigen uit de hangaar halen, want die hebben we nodig vandaag. Daarna de hekken neerzetten om het evenemententerrein af te bakenen.
Het spingkussen wordt opgeblazen, de tafels stoelen worden neergezet, de teken en kleurhoek ingericht. Ondertussen komen alle vrijwilligers binnen en iedereen begint z'n plek te vinden.
De PC vliegsimulatoren worden opgezet en om 08:30 is de vrijwilligersbriefing. De piloten tanken hun vliegtuig vol.

Rond 09:00 komen de eerste kinderen binnen. Spannend, want de eerste vluchten gaan zo gelijk al de lucht in! Inschrijven, boarden en vliegen maar!

Om 11:00 is de eerste rondleiding over het vliegveld. Anita komt iedereen met de bus ophalen. Overal wordt gekeken; bij de terminal, de bagage band, bij de hangaars. De bus mag zelfs over de startbaan rijden én er is een hele gave demonstratie van de luchthaven brandweer.

Ondertussen vliegen de vliegtuigen af en aan met alle nieuwe Hoogvliegerspiloten.  En dan is het tijd voor een lekker broodje, want vliegen maakt hongerig.

Clowns Keppie en Vlinder doen lekker gek en er worden kinderen mooi geschminkt. Iedereen heeft het erg naar z'n zin zo lekker buiten in het zonnetje. Wat een heerlijke dag is het.

Dan is het alweer tijd voor de tweede rondleiding over het vliegveld. De laatste toestellen komen terug en alle kersverse Hoogvliegerspiloten krijgen hun officiële diploma.

Dan moet er nog even opgeruimd worden en gaat iedereen weer naar huis, met een lach op het gezicht. Wat een mooie dag, a lovely day!

Klik hier voor alle foto's.