Last Flight 4 Geert gaat door, interview op Radio 538

13 april 2017

Vrijdag 14 april is de Last Flight 4 Geert en gaat door. Donderdag 13 april was rond 16.20 een interview met Frank Bakker over deze actie. Klik hier om het terug te luisteren.

===

15 Jaar, terminaal en uitbehandeld, die boodschap kreeg Geert te horen van de behandelde arts. Tja en daar sta je dan..hoe bruut kan het leven zijn. Keihard zijn deze woorden en niet te bevatten voor een jongen van 15 jaar die in deze periode van zijn leven zou moeten voetballen met zijn vriendjes.
Maar ook voor de familie van Geert is dit de ergste nachtmerrie, en met een aardige rugzak die de familie al draagt, komt dit er nog ook even bij.

Op het moment dat dit nieuws tot je komt ga je nadenken om deze familie nog even een hart onder de riem te steken, maar hoe...vraag jij jezelf dan af.
Je gedachten gaan terug in de tijd en laten juist dat moment voor wat het is, de meeste van jullie weten wat ik bedoel, maar toch is dat jou...onze kracht..en dat weet je.

Geert is bescheiden, en in die hoedanigheid gaan wij...de Stichting Hoogvliegers, het dan ook aanpakken. Wat gaat er gebeuren, de Trucks voor Hoogvliegers gaan Geert ophalen in een klein dorpje gelegen tussen Bolsward en Lemmer. Een klein konvooi van drie trucks, Frank, Jason en Peter,mocht hij op tijd terug zijn uit Noorwegen, begeleiden Geert naar vliegveld van Lelystad...geëscorteerd door 2 motorrijders van de Koninklijke Marechaussee en 2 motorrijders van de Nationale Politie. Op vliegveld Lelystad aangekomen gaat Geert een hele bijzondere Hoogvliegersvlucht maken met Tjerk van Dijk als piloot, en uiteraard als het toelaat even zelf sturen, uiteraard boven het mooie Friesland..
De inwoners van het mooi Friese dorp zullen Geert waarschijnlijk uitzwaaien, die plaats maak ik niet openbaar dat is te privé...sociale media is krachtig.

Wat wij zou graag zouden willen is dat er misschien een paar mensen Geert succes kunnen wensen en toe willen zwaaien vanaf de viaducten en parkeerplaatsen langs de A6 in de richting van Lelystad. Wij draaien rond 12.30 uur op Goede Vrijdag 14 april de snelweg A6 op bij Lemmer. Friesland is een hechte gemeenschap, maar Nederland ook....wij laten Geert toch niet ongemerkt deze Hoogvliegersvlucht uitvoeren...kunnen wij rekenen op een paar handjes?
Zullen wij dan wel afspreken dat het vliegveld de plek is voor Geert en mogen wij juist daar dan zijn privacy waarborgen en respecteren.

Deze Hoogvliegersdag is voor Geert en zijn familie even het moment om niet te denken aan het vreselijke...maar een mooie gebeurtenis die wij als gemeenschap hem kunnen en willen geven.

Een virtuele groet naar Geert kan ook het delen van dit bericht zijn, kleine moeite toch.

Dank jullie wel.

Frank Bakker