25 Hoogvliegers erbij tijdens helikopterdag Wassenaar

16 mei 2017

Vliegen met een helikopter is altijd bijzonder...maar vertrekken vanaf het landgoed van Boerderij Den Hollander is wel héél speciaal, zo ook geschiedde. 25 Hoogvliegers en hun gezinnen waren uitgenodigd voor deze unieke Hoogvliegersdag.

Vroeg in de ochtend werd het o-zo rustige Wassenaar opgeschrikt door de Trucks voor Hoogvliegers die door het idyllische stukje Wassenaar hun weg vonden naar de locatie van de Hoogvliegerdag Wassenaar, boerderij Den Hollander. Kort daarna maakte de helikopter van Heli Holland het plaatje compleet en het dorp werd ontwaakt met een prachtige Hoogvliegers symphonie. De heren van de Winter Garbage Run die de Hoogvliegersdag hebben mogelijk gemaakt haakten met hun hoge tonen toeter in op de prachtige symfonie.

De GO werd officieel met de eerste vlucht, een bescheidde Hoogvlieger liep aan de hand van zijn vader naar de helikopter en bij het aanzien hiervan stond hij even stil en vergat hij ook de reden waarvoor hij hier aanwezig was...zijn handicap. De grijns die toen op het gezicht van de Hoogvlieger verscheen was zo aandoenlijk dat Jurjen, de piloot, hem direct in zijn armen sloot en hem zo de helikopter in tilde. De bladen van de heli werden in gang gezet en voor dat je het wist vloog hij zo weg...los van alles, even langs huis of de school...misschien stond oma wel buiten, hij had haar nog een berichtje gestuurd dat jullie zouden overvliegen...je kan ons zo zien vliegen, het was tenslotte prachtig weer, aldus de woorden van de Hoogvlieger bij terugkomst.

De dag was weer dan alleen vliegen, op de boerderij was er van alles te zien, de lammetjes...de kalfjes...de kittens..de koeien op het land, het boerenleven stroomde zo de Hoogvliegersdag in, een mooie combinatie. Het gezin genoot..ook voor het broertje of zusje werd er gezorgd...alles was toegankelijk. De Trucks voor Hoogvliegers reden af en aan...even langs opa...graag toeteren was vaak de vraag aan de chauffeur.
Cabines worden gevuld met verhalen...de chauffeurs horen ze allemaal aan en geven het een plekje, dicht bij hun hart. Terug op de boerderij stond de brandweer klaar voor een snelle cursus "kleine brandweerman worden in 60 seconden", de Hoogvliegers schrijven zich massaal hier voor in en het slagingspercentage was 100%.

Verder kijkend op het landgoed van Den Hollander stonden daar de rood/oranje voertuigen van de Carbadge Run, zeker een favoriet item..en voor je het wist was waren de rode monsters verdwenen van het landgoed en werd Wassenaar opgevrolijkt met de sirenes...althans dat waren de gedachten van de Hoogvliegers en de bestuurders..of de inwoners er zo blij van werden laat ik even in het midden.

De helikopter lande en steeg weer op...dat huzarenstukje werd 25 keer herhaald..en de koeien dachten daar toch anders over...Bertha 3 was het er toch niet mee eens en jaagde de grondcrew van Heli Holland zo het erf af...maar boer Arnold wist Bertha 3 toch te overtuigen dat de vluchten die werden uitgevoerd in het belang van de Hoogvliegers waren....met een luid boe geroep kreeg de piloot toch toestemming om te mogen landen, gelukkig maar.

Het was een dag met een lach...genieten...van alles...de vluchten..het onbezorgde voor even, dat doet de Hoogvlieger zeker veel goed en voldaan maar moe verlieten de Hoogvliegers met hun gezinnen het landgoed...druk zwaaiend naar iedereen gaf ons ook het gevoel dat de Hoogvliegersdag Wassenaar zeer geslaagd was.

Wij danken iedereen die deze dag mogelijk heeft gemaakt, dankzij jullie hebben alle Hoogvliegers en hun gezinnen een prachtig moment beleeft die zij nooit meer zullen vergeten.

Alle sponsoren, vrijwilligers en iedereen die heeft meegewerkt aan de totstandkoming van deze unieke Hoogvliegersdag, bedankt!

Klik hier voor de foto's.