Mini Hoogvliegersdag Beek

05 juni 2017

De Grote Hoogvliegersdag Beek 15 april kon helaas niet doorgaan. Dan kijken… kunnen we nog een dag vinden in de drukke agenda van stichting hoogvliegers, om eventueel een mini hoogvliegersdag te houden. En ja dat lukt zaterdag 3 juni is nog vrij. Dan begint het regelen, Piloten bellen of ze willen vliegen die dag want onze piloten zijn toch de motor van een Hoogvliegersdag. (ook zij mogen wel eens in het zonnetje gezet worden)
Dan moet er door Patricia Blad kinderen worden benadert, vrijwilligers regelen.
Dan de locatie regelen want in de vlieg hangaar konden we niet terecht.
Dan een gesprekje voeren met de eigenaren van het Restaurant De Hangaar, en gelukkig zij stelde het restaurant ter beschikking. Een heel restaurant voor onze hoogvliegertje wauw…..

Vrijdag 2 juni de spanningen lopen weer hoog op, wordt het een Go of toch een NO GO… weer die weergoden die spelbreker zijn. Uitstellen is geen optie want voor sommige is er geen uitstel meer….
Dan om 13.00u nogmaals kijken naar de weerkaarten bellen met de Luchtmacht en het KMNI.
Dan komt toch het verlossende woord het wordt een GO YES YES, maar wel een dag met een paar hindernissen qua buien.

Dan is het zover zaterdag 3 juni de MINI Hoogvliegersdag Beek, de kleine versie van de Grote hoogvliegersdag van 15 april.
30 kinderen die komen voor het Hoogvliegersdiploma te halen. Wat een blije gezichtjes en zeker niet alleen van de kinderen maar ook van de ouders/ broertje en zusje.
Ook konden ze na de vlucht nog rijden op een trike en/of sportwagen. Rijden in een vrachtauto..
Dan is er ook even tijd om te knuffelen, met de knuffeldieren van Riandro Velvet Scala (Pia, Bas en Samanta)

Maar voor een gezin een hele speciale dag waarvan er misschien niet meer veel zullen volgen… dan is het even slikken. Dan ga je door …voor hem, om er nog een specialere dag van te maken. Samen met zijn ouders en broertje en zijn beste vriendje een vlucht maken in de KMR. En ik zeg je wat hadden zij een glimlach op hun gezichten.

Dan komen de jongens van Trucktrek Maasdonk met een gigantische cheque…..de jongens zijn stil van alle indrukken die ze zien zoveel blije gezichtjes bij elkaar.
Deze mini hoogvliegersdag Beek was een super geslaagde dag zonder regen, maar met alleen maar gelukstranen die vloeien…….
Iedereen die op welke manier dan ook, heeft geholpen om deze dag tot een super dag te maken
BEDANKT……

Klik hier voor het fotoalbum.

Groetjes Hans en Yvonne Vullers
​ Vivian Bunt