57 Hoogvliegers erbij vanaf Lelystad Airport

26 juni 2017

Op zaterdag 24 juni 2017 was het eindelijk zover. De Grote Hoogvliegersdag op Lelystad Airport. Het was heel erg spannend of het wel door kon gaan. De hele week was het prachtig weer geweest in Nederland, maar richting het weekend werd er steeds meer regen voorspeld… Gelukkig kon de organisatie, bestaande uit Cees Ootjers, Rob Hoogboom en Aloys Bodewes een GO afgeven. De dag ging door!!!

Toch wel een beetje miezerregen af en toe, maar dat is voor een echte piloot niet erg en al helemaal niet voor ruimtevaarders, want ruimtevaart was het thema van de dag.
Bij de ingang werd je opgewacht door??? Echte Star Wars figuren! Dat was supergaaf! Je mocht meteen met ze op de foto. Hoe vet!
Naast het springkussen, ging je een kijkje nemen in het miniruimtevaartmuseum. Interessant! Maar nog veel leuker: je kon meteen je eigen raket knutselen, die je op het grote grasveld mocht lanceren. Sommige raketten schoten wel 50 meter ver! Wow!!!

De ouders en verzorgers konden genieten van een heerlijk kopje (Miko) koffie, terwijl de limonade koud stond in de Leaseweb hangaar. Tijdens het schminken kon je ook nog eens lachen om de clowns, die wel heel gek deden.
Na een kijkje te hebben genomen bij al de in beslag genomen spullen van de douane, bracht je een bezoekje aan de brandweer. Met echt water spuiten. Gaaf!

Alle truckers van het grote konvooi hadden ook nog een verrassing: snel instappen, want ze gingen met jou aan boord over de startbaan rijden onder begeleiding van de brandweer en politie met luide sirenes en zwaailichten aan. Superstoer!

En of het nog niet genoeg was kwam er ook nog een echte politiehelikopter landen. Aan de piloten kon je vragen wat je maar wilde en natuurlijk mocht je met de glimmende helikopter op de foto.

Gelukkig werd het weer steeds beter en gingen de kleine vliegtuigjes de lucht in. Even kennismaken met je eigen piloot en dan vlug naar het vliegtuig. Toch wel heel erg spannend allemaal… Aangekomen bij het vliegtuig werd alles keurig door de deskundige piloot uitgelegd en nam je in de cockpit plaats. De motor werd gestart en vliegen maar! Heb je zelf gestuurd? Was het moeilijk? De piloten hebben verteld dat alle Hoogvliegertjes het supergoed deden. Complimenten hoor!

Sommige kinderen vlogen mee met ons eigen ambulancevliegtuig. Die is wel heel erg mooi! Heb je alles goed kunnen zien vanuit de lucht?

Weer op de grond aangekomen kreeg je het felbegeerde vliegbrevet van de piloot uitgereikt. Gefeliciteerd!!!

We hopen dat je een topdag hebt gehad en we vonden het superleuk dat je bij ons op bezoek bent geweest. We zijn benieuwd hoe je de dag beleefd hebt. Schrijf je een verhaaltje in ons gastenboek?

Deze dag is tot stand gekomen met ondersteuning van de Stichting Hoogvliegers en heel veel vrijwilligers. Verder zijn we de onderstaande bedrijven en instanties ontzettend dankbaar voor hun steun, financieel of in natura.

Lelystad Airport
Stichting Vroege Vogels
Dutch Historic Jet Association

Alle donateurs

Con Zwinkels, Brigitte Vonk en Pascal Willems verdienen een pluim voor het wederom belangeloos ter beschikking stellen van hun hangaarruimte en hun gulle sponsoring.

Namens de organisatoren Cees Ootjers, Rob Hoogboom en Aloys Bodewes allemaal hartelijk dank!

Klik hier voor alle foto's.