41 Hoogvliegers erbij vanaf Teuge

05 september 2017

Het weer was perfect: Zonnetje, niet te veel wind, niet te warm, niet te koud.

41 kinderen kwamen naar Vliegveld Teuge voor de Hoogvliegersdag 2017. Ouders, broers en zusjes en ook opa’s en oma’s kwamen mee naar dit festijn. Zelfs de Juf van enkele kinderen van de Zonnehoek in Apeldoorn kwam kijken naar haar Hoogvliegers.

De hangar van Vliegclub Teuge was omgebouwd tot festival terrein, met springkussen, fliht simulator, ballonnenartiest, schminksters en vier Star Wars karakters van het Dutch Garrison waarmee je op de foto kon. Grote vrachtwagens stonden voor de deur, daar mocht je in kijken, en ook een stuk in meerijden.

Maar het hoogtepunt was natuurlijk het moment dat je ticket nummer werd afgeroepen en je aan de piloot werd voorgesteld waarmee je mocht gaan vliegen. Niet zomaar een rondvlucht, maar eenmaal in de lucht mocht je zelf gaan sturen.

Spannend was dat wel, ook voor de ouder of begeleider die mee mocht. Alle kinderen kregen na afloop een mooi diploma, als herinnering aan het feit dat ze ECHT ZELF een vliegtuig hebben bestuurd.

Piloot voor een dag. Blije gezichten, van kinderen, ouders en grootouders. De Stichting Hoogvliegers heeft met vele vrijwilligers en dankzij de medewerking van vele sponsorsweer een heleboel mensen een onvergetelijke dag bezorgd.

We zijn de onderstaande bedrijven en instanties ontzettend dankbaar voor hun steun, financieel of in natura.

Wij danken onder andere: Luchthaven Teuge, Restaurant Take Off, Special Air Services, Bonhof BV, Van de Bunte Aviation, 501st Legion Dutch Garrison, Vos Transport Group, het Rode Kruis, Marco Schimmel, Vliegclub Teuge,  Bredenoord, Oliehandel Jan de Croon, St. Elmo’s fire BV, Van den Bos Aviaton, Machinefabriek Geurtsen.

Klik hier voor de foto's.