24 Hoogvliegers erbij vanaf Rotterdam

25 september 2017

Zaterdag 23 september stond de Vliegclub Rotterdam in het teken van de Stichting Hoogvliegers.

Voor deze dag waren 24 Hoogvliegers uitgenodigd die, benieuwd naar wat er allemaal zou gaan gebeuren, al vroeg op de stoep van de Vliegclub stonden. Gelukkig waren de vrijwilligers ook al vroeg op pad om alle voorbereidingen te treffen zodat we op tijd konden beginnen.

Bij binnenkomst troffen de Hoogvliegers gelijk de inschrijftafel aan waarbij informatie werd gegeven over de verrassingen van de dag met als hoogtepunt uiteraard het vliegen. En als het even kon mochten ze zelf even sturen, nou dat wilden ze wel.

Niet iedereen kon gelijk gaan vliegen maar er waren tal van andere activiteiten georganiseerd waarmee de Hoogvliegers zich konden vermaken. Al snel werden de eerste foto's gemaakt bij de stoere motor van de Marechaussee die op het platform stond. Clownsduo Keppie en Vlinder zorgden voor een vrolijke noot en alle "toekomstige" piloten konden even oefenen op de flight simulator voordat ze aan het echte werk konden beginnen.

In de hangaar ernaast werd een voorstelling gegeven door de theatergroep ‘Radio Universum’, er werd gezongen en gedanst...leuk om dat te aanschouwen.

Wilde je een tour op het vliegveld doen dan kon je mee met de bus van Rotterdam The Hague Airport. Deze bracht je langs de grote vliegtuigen en liet het vliegveld van zijn prachtige kant zien. Met een run over de landingsbaan eindigde de rit bij de brandweer van het vliegveld. Na een mooie demonstratie van de brandweermannen namen de Hoogvliegers afscheid en keerden terug naar de vliegclub voor de vlucht van hun leven. Nog snel wel even de lunch naar binnen werken want vliegen op een lege maag is een NO GO.

Eenmaal gesetteld naast de piloot begon het echte werk. Een mooie take off bracht de Hoogvlieger in andere sferen met een lach die niet meer van zijn of haar gezicht was af te krijgen. Via een mooie route, die ging langs de kust en via de havens en de Nieuwe Waterweg terug naar de Euromast, keerden zij vervolgens terug naar het vliegveld waar weer de landing werd ingezet. Wauw, wat is dat gaaf klonk het vaak bij terugkomst.

Iedere Hoogvlieger kreeg na de vlucht een officieel Hoogvliegersdiploma. Het tekenen van dit diploma door beide piloten werd natuurlijk vastgelegd op beeld (en geluid?).

Het was een geslaagde, zonovergoten Hoogvliegersdag waar we met veel plezier op terug kijken.

Wij danken iedereen die hier aan heeft meegewerkt, graag tot volgend jaar.

Klik hier voor het fotoalbum.