10 Hoogvliegers erbij vanaf Hoogvliegersdag Den Bosch

18 december 2017

Stichting Hoogvliegers voor het eerst in de Brabanthallen tijdens het Megatrucksfestival......nee dat niet maar wel, voor het eerst organiseren wij vanaf de Brabanthallen een (helikopter) Hoogvliegersdag. 10 Hoogvliegers waren uitgenodigd voor dit spektakel en dat was het zeer zeker.

Later in het seizoen is het altijd spannend of een Hoogvliegersdag kan doorgaan...en in de maand december moet je toch wel goede vriendjes zijn met de weergoden....de weersvooruitzichten waren nogal wisselend...wij konden er geen echt hand op leggen maar uiteindelijk kwam daar toch de GO.

Het ervaren team van Heli Holland lande al vroeg de helikopter op de parkeerplaats en doopte met de landing het veld direct als zijnde “Brabanthallen Airport”.

Al snel vloog de eerste Hoogvlieger boven Den Bosch en de Bommelerwaard...hoe cool is dat!

Sem was de eerste die mocht gaan vliegen, de stilte in hem verraadde zijn spanning...en het is ook spannend...maar op het moment dat hij naast piloot Marc mocht gaan zitten kwam er en mooie metafoor. De glimlach was er van oor tot oor en nog goed te zien toen Sem al ver boven de grond vloog. Met een mooie zwaai verdween de heli in de richting van de Maas.

De Trucks voor Hoogvliegers zorgde voor constante aanvoer van piloten in opleiding...de zon begeleide alle helikoptervluchten...alle Hoogvliegers genoten.

Paps en mams keken vanaf de achterbank toe...vol concentratie en zeker niets missen en uniek uitzicht die je niet elke dag krijg voorgeschoteld dat waren de ingrediënten van die dag.

Terug in de Brabanthallen moest de Hoogvlieger nog zijn diploma in ontvangst nemen...en met heel veel lachsalvo’s, die tot ver in de omtrek van Den Bosch waren te horen, werd het diploma overhandigd.

Maar het Megatrucksfestival bood nog genoeg vertier voor het Hoogvliegersgezin, en na een lange dag namen zij afscheid van ons....grote glimlach...en ogen die bijna dicht vielen. Stichting Hoogvliegers, bedankt voor deze mooie Hoogvliegersdag.

Klik hier voor alle foto's.