Meer dan 60 Hoogvliegers erbij vanaf 10e Hoogvliegersdag op Eindhoven

27 maart 2018

De aftrap van het Hoogvliegers seizoen 2018 vond afgelopen weekend plaats op de luchthaven van Eindhoven. Voor de 10e keer vond daar de Grote Dag van de Stichting Hoogvliegers plaats. Meer dan 60 kinderen hebben de vlucht van hun leven kunnen maken. Vanuit Asten was in de ochtend een konvooi met vrachtwagens vrolijk geëscorteerd door enkele politie motoren maar ook twee motoren van de Koninklijke Marechaussee. Met luid getoeter kwamen de kinderen op Eindhoven aan om daar door de vele vrijwilligers en piloten welkom te worden geheten.

Maar er was meer: enkele snuffelhonden van de douane, de Koninklijke Marechaussee liet sommige kinderen zelf plaatsnemen achter het stuur van een lesauto waarmee ze met een instructeur een ritje konden maken. Gerard de Rooij had zijn Dakar truck naar de vliegbasis gereden, de kinderen mochten in de truck zitten en zijn vervolgens gefotografeerd. De brandweer van de Koninklijke Luchtmacht stond op het platform om demonstraties te geven. De kinderen konden zelfs een kijkje nemen in een echt Hercules C130. De dag begon met bewolking maar de wolken trokken weg en het werd een prachtige zonnige dag.

Het was een heel geslaagde (10e!) Hoogvliegersdag.

Klik hier voor het fotoalbum.