Merlijn is Hoogvlieger vanaf Groningen

07 augustus 2018

Op 4 augustus kon ik met Stichting Hoogvliegers vliegen. Ik moest om 11:00 uur aanwezig zijn. Gespannen was ik niet, wel enorm enthousiast. Op vliegveld Eelde ontmoette ik Peter, hij was de piloot waarmee ik ging vliegen. Peter was een hele aardige man en ik kreeg een Hoogvliegers petje en een T-shirt van hem. In de hangaar van de club waar Peter vliegt, liet hij mij een paar vliegtuigen van dichbij zien. Dat was gaaf!

Het moment was aangebroken, we gingen vliegen. Bij het vliegtuig aangekomen, deed Peter samen met mij de nodige checks voordat we konden gaan vliegen. Alles was in orde. We stapten in en gingen naar de startbaan toe. Het opstijgen deed Peter en daarna mocht ik een stukje zelf vliegen wat heel erg cool was. Er kwam wat turbulentie waardoor ik Peter zelf weer liet vliegen. We zijn over de Waddenzee gevlogen en daar hebben we nog zeehonden gezien. Daarna vlogen we over Groningen. Alles zag er zo klein uit van boven, het leek Madurodam wel, gaaf! We vlogen ook nog boven mijn woonplaats Zuidlaren. Ik heb daar mijn eigen huis gezien! We vlogen weer terug naar vliegveld Eelde.

Na de landing kreeg ik nog wat te drinken. Dat vond ik heel aardig en attent van Peter. Ik wil Stichting Hoogvliegers en Peter enorm bedanken voor deze super leuke ervaring.