Meike is Hoogvlieger vanaf Beek

14 augustus 2018

Afgelopen woensdag 8 augustus was het dan zo ver. Ik mocht gaan vliegen met de Stichting Hoogvliegers. Om 17.00 uur moesten we op vliegveld Beek zijn. Daar ontmoetten we onze piloot Simon Poels. Hij had die dag diverse examens gehad om zijn vliegbewijzen te verlengen en een paar belangrijke aantekeningen te krijgen.

Gelukkig was hij voor alles geslaagd dus ik wist zeker dat hij een goede piloot was. Eerst dronken we samen iets om kennis te maken. Mijn ouders en twee broers waren er ook bij. Daarna ging Simon de vlucht plannen met zijn Ipad. Hij legde alles uit en dat vond ik heel interessant. Het ging over gallons, knopen, mijlen, afkortingen, namen van vliegvelden enz. Toen gingen de we vlucht plannen. Samen planden we een mooie route en gelukkig zat daar ook ons dorp bij. Mijn moeder heeft nog snel de buren gebeld om te vragen of ze een wit laken in onze tuin wilde leggen zodat we ons huis niet zouden missen in de lucht (tip van Simon). Daarna gingen we naar het vliegtuig (mijn broer mocht ook mee) en hebben we alle controles gedaan. Vervolgens de koptelefoon op, een checklist afwerken, wachten op de verkeerstoren en we mochten gaan.

Na het opstijgen mocht ik al meteen zelf sturen. Dat ging heel goed. Na ongeveer 20 minuten vlogen we over ons dorp. Ik zag ons huis meteen. De buren stonden te zwaaien en ik zag hun hond rennen. Dat was echt super gaaf. We maakten een extra rondje over ons huis en ik hoorde naderhand van veel vrienden en kennissen dat ze ons vliegtuig hadden gezien. Toen weer richting Beek en Simon nam het vliegtuig weer over om te landen. Na de landing gingen we samen weer wat drinken en namen we samen met mijn ouders de vlucht nog even door. Het logboek moest nog ingevuld worden, ik kreeg mijn hoogvliegers diploma en daarna hebben we samen het vliegtuig binnen gezet. Het was echt super super gaaf!

Ik wil Simon Poels enorm bedanken. Hij had een hele drukke dag gehad en nam toch alle tijd voor mij. En natuurlijk wil ik de Stichting Hoogvliegers bedanken. Het was echt een dag om nooit te vergeten!