Robin is Hoogvlieger vanaf Teuge

18 september 2018

Mijn naam is Robin en ik mocht met Stichting Hoogvliegers mee de lucht in!! Zaterdagochtend vertrokken mijn ouders en ik naar vliegveld Teuge, waar ik vervolgens piloot Paul ontmoette. We gingen de vlucht voorbereiden. Eerst hebben we de weersomstandigheden bekeken en daarna eventuele aanpassingen en waarschuwingen voor vliegvelden dichtbij ons. Toen gingen we de route uitstippelen, hoe we gingen vliegen. We hebben bijna en rondje Gelderland gemaakt, namelijk: Harderwijk, Venendaal, Nijmegen, Duiven en Zevenaar, en toen weer terug naar Teuge.

Toen dit erop zat, gingen we naar het vliegtuig. Ik kreeg uitleg waar alles voor diende. Toen we het rondje om het vliegtuig hadden gemaakt, stapten we in. We gingen alles testen, op de kleinste lampjes toe. Toen dat erop zat taxiede we naar de baan. Daar gingen we alles nog een keertje checken, om vervolgens op te stijgen.

Het vliegen was een geweldige ervaring maar op sommige momenten erg lastig. Ondanks dat was het een mooie vlucht met mooi weer dus je kon alles goed zien.

Ik wil Stichting Hoogvliegers bedanken voor deze mooie dag!