36 Hoogvliegers erbij vanaf Hilversum

18 september 2018

Zaterdag 15 september was er voor de vijfde keer een Hoogvliegersdag op Vliegveld Hilversum. Het weer was stralend en de dag begon met een speciaal konvooi vanuit Mijdrecht.

Bij onze sponsor Handling Company werden de eerste kinderen ontvangen en kregen een t-shirt, petje en leuke gadgets. Daarna stapten de kinderen in een vrachtwagen, sportauto, politieauto of onze eigen Hoogvliegers bus.

Nadat de kinderen met toeters en bellen onder begeleiding van de Landelijke Eenheid van de Politie Nederland aankwamen op Hilversum ging het vliegen dan echt van start. Al snel vlogen de eerste kinderen met onze Hoogvliegerspiloten.

Nieuw dit jaar was de patatkraam van de Family in Uithoorn, die alle vrijwillligers, kinderen en hun familie voorzag van heerlijke patatjes en snacks. Ook Hoogvliet was weer een grote sponsor en verzorgde alle dranken, broodjes en snoep. Waarvoor dank.

Tijdens het wachten konden de kinderen spelen op een springkussen, kijken bij de douane met in beslag genomen dieren en goederen, meerijden in sportauto's en vrachtenwagens of spelen bij de brandweer. Maar ook waren er prachtige knuffeldieren, starwarsmannen/vrouwen en clowns Keppie en Vlinder waren als vanouds op Hilversum ook aanwezig.

Als verrassing kwam ook de politiehelikopter langs waarbij de Hoogvliegers allerlei vragen konden stellen. En toen kwam 's middags ook nog de traumahelikopter langs. Eerst even tanken, een oproep en daarna konden de Hoogvliegers ook daar vol verbazing kijken bij deze speciale helikopter.

In totaal vlogen er 36 Hoogvliegers!

Klik hier voor alle foto's en de video

Deze dag werd mede mogelijk gemaakt door onze sponsors:

• Hoogvliet
  • Lions Mijdrecht / Lenterit
  • UITHOL BV, Marktkramen
  • PRWORKS
  • en alle ruim 60 vrijwilligers...