Kleine Hoogvliegersdag Teuge

23 september 2018

Op 8 septermber was het dan zover. 11 nieuwe Hoogvliegertjes staan te trappelen om de lucht in te gaan vanaf Vliegveld Teuge.

Voor een aantal was het de tweede keer dat ze zich in het mooie t-shirt en bijbehorende pet hadden gestoken. Eerder dit jaar gooide het wat slechtere weer roet in het eten en konden niet alle kinderen op de Hoogvliegersdag Teuge vliegen, maar zaterag 8 september zag het er stralend uit. Weinig bewolking en later op de dag zelfs een zonnetje.

Om 12 uur was het zover, de eerste Hoogvliegertjes komen vol energie met ouders, broertjes/zusjes familie of vrienden aan op vliegveld Teuge. Zenuwachtig ook wel een beetje want ja wanneer bestuur je nou echt zelf een vliegtuig. Ze werden opgewacht door enthousiaste piloten en vrijwilligers die klaar stonden om deze dag tot een succes te vol brengen.

Na aankomst voelt iedereen zich als snel op zijn/haar gemak, wordt er frisdrank gedronken, komen de vliegkaarten te voorschijn en wordt er besproken wat we gaan doen. Om half 1 vertrek het eerste vliegtuigje en tot ongeveer 5 uur is het een overvloed van vliegen, mooie verhalen, enthousiaste nieuwe Hoogvliegers, foto’s, cola, grappen en nog veeel meer.

Kortom een hele geslaagde dag met dappere kinderen die trots mogen zijn dat ze nu officieel Hoogvlieger zijn!

Klik hier voor de foto's.

tekst: Aletta Vrieling