Marjon en Niels zijn nu Hoogvliegers vanaf Eindhoven

23 april 2019

Op 30 maart 2019 was het dan zo ver. Marjon en Niels mochten vandaag mee met de hoogvliegersdag in Eindhoven. Wat waren ze zenuwachtig. Eerst verzamelen bij een parkeerplaats waar ze in een heuse truck naar het vliegveld werden gereden. De truck mochten ze zelf uitzoeken. Een prachtige rode glimmende, die vonden ze wel gaaf! In de truck natuurlijk met veel getoeter en een big smile onderweg naar het vliegveld. De rit er naartoe was al een grote belevenis dus dat zou nog wat worden. Aangekomen op het vliegveld werden we onthaald door twee clowns. Al voor we binnen kwamen keken ze hun ogen uit. Echte motoren van de politie!!! Die wilde ze natuurlijk van dichtbij zien. Ze mochten er zelfs op zitten en alle toeters en bellen die er maar op zaten werden aangezet. Ook mochten ze nog zelf sturen in een bus van de marechaussee. Dan ook meteen maar in een grote vrachtauto van de Dakar. Ze kwamen nu al ogen en oren te kort.

Binnen aangekomen werden ze ontvangen door een medewerker en kregen ze een tas vol leuke attenties en natuurlijk een prachtige pet en t-shirt van Stichting Hoogvliegers. Na het inschrijven voor het vliegtuig was er ook binnen van alles te beleven. Zo konden ze zich verkleden als piloot of stewardess en ze konden op de computer al een simulatievlucht maken. Er was genoeg eten en drinken, kortom alles tot in de puntjes verzorgd.

En toen kwam het moment dat ze opgeroepen werden om mee te gaan naar het vliegtuig. In de vertrekhal legde de piloot nog even uit waar hij heen zou vliegen. Toen alles goed was uitgelegd liepen we samen naar het vliegtuig. Nu werd het natuurlijk wel heel spannend. Nog even het vliegtuig controleren, instappen, koptelefoon op en klaar om te vertrekken. Daar gingen we dan!! Voor we het wisten waren we al opgestegen. Ik zag een glimlach van oor tot oor!! Boven mochten ze zelfs mee sturen. Wat een belevenis allemaal. De tijd vloog en we zetten de landing al weer in.
Goed gedaan piloot!!

Eenmaal gearriveerd, kregen ze zelfs een diploma omdat ze zelf gevlogen hadden. Weer twee Hoogvliegers erbij! Wat hebben ze er van genoten! Stichting Hoogvliegers, enorm bedankt voor deze geweldige dag. Ook dank aan alle vrijwilligers die er een onvergetelijke dag van hebben gemaakt.

Groetjes Marjon en Niels