Hoogvlieger Daniël vloog mee vanaf Hoogeveen

28 april 2019

Afgelopen vrijdag 19 april 2019 heb ik gevlogen vanaf Vliegveld Hoogeveen. Ik woon ook in Hoogeveen, het was dus mooi om te zien hoe Hoogeveen er vanuit de lucht uitziet. We kregen een koptelefoon met microfoon zodat we elkaar konden horen. We gingen best snel want toen we nog maar net onderweg waren, zaten we al zo’n beetje boven Tiendeveen. Daarna vlogen we over de Koperen Hoogte en ook over het IJsselmeer. We zagen boten vanuit de lucht, die leken echt op speelgoedboten. Het vliegtuig ging steeds op en neer in de lucht. In het begin vond ik dat wel een beetje eng maar later was ik er wel aan gewend. We zijn ook nog langs het huis van mijn oma gevlogen. Zij had met grote lakens mijn naam uitgeknipt en op het grasveld voor hun huis neergelegd. Het was voor mij goed te zien toen we overvlogen. Op de radio hoorde je bijna de hele tijd: ”papito papito”. Het opstijgen voelde een beetje gek maar het landen niet. We wilden ook nog boven mijn huis vliegen, dat kon helaas niet omdat daar ook zweefvliegtuigen vlogen. Ik vond het heel leuk om alles een keer vanuit de lucht te bekijken.

Stichting Hoogvliegers bedankt voor deze geweldige ervaring!

Daniël