Vanaf Rotterdam is Cyriëlla nu Hoogvlieger

03 mei 2019

Ik ben Cyriëlla, 17 jaar oud. Op woensdag 1 mei 2019 heb ik gevlogen met Stichting Hoogvliegers. Voordat het begon, was ik behoorlijk zenuwachtig. Toen mijn vlieginstructeur arriveerde, zakte de spanning. Hij nam een kaart van Nederland en legde uit wat alles betekende. We hebben de route gepland en zijn langzaam naar het vliegtuig gegaan. Ik had de 'gele Kanarie', wat ik super leuk vond, want mijn lievelingskleur is geel! Ik nam mijn vader mee het vliegtuig in, wat hij super leuk vond. Eenmaal bij het vliegtuig, namen de spanningen weer iets toe, want ik mocht op de captain's stoel zitten!!

We moesten even wachten op een vliegtuig van Transavia maar zodra die vertrok, gingen wij ook de lucht in! Het is heel anders dan in zo'n groot vliegtuig, die is veel stabieler. Ik merkte een duidelijk verschil en dat was wel even wennen. Éénmaal in de lucht genoot ik volop! Wat ik wel lastig vond, is dat ik op zoveel dingen moest letten; hoogte, snelheid en of ik recht vloog, dat is héél belangrijk! Wat helemaal leuk was, is dat we over mijn dorpje heen vlogen. Op een gegeven moment vlogen we zelfs zo laag, dat ik mijn opa en oma zag zwaaien!! Dat was een heel speciaal moment. Op een gegeven moment nam de instructeur het weer over van mij, omdat ik mijn concentratie aan het verliezen was. Het was allemaal best intensief!

Toen we terug waren op de luchthaven, kreeg ik complimenten en een diploma! Ik wil iedereen van Stichting Hoogvliegers bedanken voor deze geweldige dag! Speciaal mijn vlieginstructeur, hij heeft mij ontzettend op mijn gemak gesteld en me laten genieten!!

Bedankt, ik ga dit nooit vergeten!