Speciale Hoogvliegersdag op Twente Airport

14 mei 2019

Afgelopen zondag organiseerde de Stichting Hoogvliegers in samenwerking met Roessingh, Centrum voor Revalidatie, Twente Airport, Vliegclub Twente en De Twentsche Zweefvlieg Club een Hoogvliegersdag. Acht kinderen gingen de lucht in met een speciaal ambulancevliegtuig of een Cessna van Vliegclub Twente.

De jonge Hoogvliegers zijn voor dit avontuur geselecteerd in overleg met de behandelend revalidatiearts van Roessingh. Het is de derde keer dat Stichting Hoogvliegers met een speciaal ambulancevliegtuig naar Twente Airport is gekomen. In het bijzijn van een broertje of zusje en met één van de ouders konden drie kinderen in een speciaal ambulancevliegtuig liggend van het uitzicht genieten. De overige vijf kinderen mochten zelf een Cessna besturen en waren ‘piloot’ voor één dag.

Quote moeder Kevin: “Het was geweldig, een hele belevenis. Hij mocht zelf ook even vliegen, dit vond hij fantastisch. Erg leuk was de versierde stoel, het liedje over de radio en de cadeaus ter gelegenheid van zijn verjaardag.”

Vlieger John van Asperen: “Bij terugkomst op het vliegveld werd de jarige Hoogvlieger Kevin over de radio toegezongen. Hij glimlachte van oor tot oor.”

Klik hier voor alle foto's.

Klik hier voor de video.