45 Hoogvliegers erbij vanaf Teuge

21 mei 2019

De Hoogvliegersdag Teuge van 2019 startte op een bijzondere plek, in Klarenbeek bij Wegrestaurant De Kar. De kinderen die op 18 mei 2019 hun Hoogvliegersdiploma mochten halen kwamen in groepen naar dit mooie restaurant en stapten daar in bij de Truckers die op hen stonden te wachten.

In kolonne reden ze naar het vliegveld. Vooraan reed de motorpolitie, en toen ze op het vliegveld aankwamen stonden alle sirenes aan en reden de trucks toeteren en lichtenknipperend het terrrein op.

De hangar van Vliegclub Teuge was omgebouwd tot festival terrein, met springkussen, flight simulator, knuffelkonijnen en Star Wars karakters van het Dutch Garrison waarmee je op de foto kon.
Je kon je laten schminken en er was een clown die van ballonnen mooie figuren maakte. Veel kinderen wilden van hem een ballonnenvliegtuig, want voor de vliegtuigen waren ze naar Teuge gekomen. Niet zomaar voor een rondvlucht, ze kwamen om Hoogvlieger te worden, dus de kinderen mochten zelf het vliegtuig besturen.

Spannend was dat wel, ook voor de ouder of begeleider die mee mocht. Alle kinderen kregen na afloop een mooi diploma, als herinnering aan het feit dat ze een vliegtuig hebben bestuurd.
Het ambulancevliegtuig van de Stichting Hoogvliegers werd ingezet voor de kinderen die liggend zijn gaan vliegen.

Piloot voor een dag. Lachende gezichten, van kinderen, ouders en grootouders. De Stichting Hoogvliegers heeft met vele vrijwilligers en dankzij de medewerking van vele sponsors weer een heleboel mensen een onvergetelijke dag bezorgd. In de eerste plaats de 45 kinderen die hebben gevlogen.

We zijn de onderstaande bedrijven en instanties ontzettend dankbaar voor hun steun, financieel of in natura. Wij danken:

• Havendienst Teuge: Landingsgelden
  • Restaurant TakeOff Teuge (Joyce en Robbin): frites, broodjes en koffie
  • Special Air Services: Flight Simulator, handling vliegtuigen
  • Yellow Wings: B737 simulator
  • Van de Bunteaviation: sleepvlucht
  • Vliegclub Teuge: Beschikbaar stellen van de clubruimtes
  • Vos Logistics Deventer: 2 trucks met chauffeurs
  • 501st Legion Dutch Garrison (Star Wars characters)
  • Gebr. Rijneveld Hoveniers, Spankeren
  • serviceclub Lions Epe/Heerde
  • Stichting Knuffelkonijnen
  • Bonhof Landbouw en Industrietechniek: springkussen
  • Reinier Dooijeweerd, geluidsinstallatie
  • Marco Schimmel (toiletunit)
  • Hortilife (logistiek)
  • Alle piloten en andere vrijwilligers

Klik hier voor alle foto's.

Klik hier voor de video.