Hoogvliegers Hidde en Lute vlogen mee vanaf Hilversum

27 mei 2019

Op vrijdag 25 mei mochten wij met piloot Joren vliegen. Eerst heeft Joren alles uitgelegd, over wat er ging gebeuren en waarheen we wilden vliegen (bijna alles mocht). Wij zijn toen naar de toren van de Havendienst gegaan, om te zeggen dat we zo gingen vliegen. We mochten twee ronden vliegen. Eén keer Lute en één keer Hidde. Het was zo cool, dat je zelf mocht sturen, waar je maar heen wilde.

Eerst hebben we Utrecht en de Domtoren gezien en een rondje om school, toen naar ons huis en die van opa en oma in Benschop en ook nog langs de Polstokverspring Vereniging in Linschoten. Daarna weer naar het vliegveld. Ik mocht zelfs met de radio aan de toren vragen waar we mochten landen!

Toen mocht Hidde gaan vliegen. Het opstijgen was erg spannend en indrukwekkend. Ik mocht zelf bepalen waar we heen vlogen en als je het stuur dan omdraaide, ging je helemaal schuin en dat is echt cool. Ik had wel af en toe de neiging, om het stuur naar me toe te halen, om niet te dicht bij de grond te komen. We zijn via Utrecht naar de rivier de Lek gevlogen en toen zijn we helemaal naar opa en oma in Groot-Ammers gevlogen, zij hebben nog gezwaaid! Het gaat allemaal zo veel sneller dan de auto. Op de weg terug nog even een rondje om ons huis gevlogen en toen weer terug naar vliegveld Hilversum.

We willen piloot Joren bedanken, omdat hij zo goed en rustig verteld heeft, hoe het vliegen gaat en ons het vertrouwen heeft gegeven, dat we het zelf kunnen, bedankt!!! Ook Stichting Hoogvliegers bedankt voor deze onvergetelijke herinnering. Wij zijn verwend met onze foto's. Die zijn namelijk gemaakt voor luchtvaartfotograaf Andres Bolkenbaas! Hij heeft super mooie foto's gemaakt van onze vluchten!

Hidde en Lute