Eline is Hoogvlieger vanaf Eelde

30 mei 2019

Zaterdag ben ik Hoogvlieger geworden vanaf vliegveld Eelde. We mochten ons verzamelen bij van der Valk Eelderwolde. Daar werden we voorzien van (glutenvrije!) lekkernijen en drinken. Van daaruit gingen we in optocht met prachtige trucks, politieauto’s, motoren naar vliegveld Eelde. Daar werden we ontvangen in de hangar, waar spelletjes stonden. En waar ik mijn ticket af kon geven. Na een poosje wachten was ik aan de beurt met vliegen!

Mijn piloot was Willem Luuk, die mij eerst van alles uitlegde over het vliegtuig. We moesten checken of alles in orde was. Dat was het gelukkig. Toen mochten we instappen, ook mijn vader en moeder mochten mee, achterin. Voordat we de lucht in gingen deden we nog een laatste check. Toen dat oké was, gingen we de lucht in. Ik vond het vliegen super leuk, helemaal omdat ik zelf ook mocht sturen en bochten mocht maken. We gingen richting Assen, we zagen het TT circuit en we gingen over het huis van mijn oom en tante. Via Hooghalen en Grolloo, gingen we weer terug naar Eelde.

Na een goede landing kreeg ik een diploma, ondertekend door piloot Willem en mijzelf. Ik vond het een super leuke dag, superleuk het vliegen! Ook de rest van de dag was leuk! We konden een kijkje nemen in de verkeerstoren, de douane was er om te laten zien wat zij doen, de brandweer was aaanwezig en er waren zelfs politiehonden, die verdachte geuren moesten opsporen. Niet te vergeten, werd de lunch en tussendoortjes aangeboden, mmmm lekker hoor.

Bedankt Stichting Hoogvliegers, sponsoren en vele vrijwilligers voor deze geweldige dag! Deze dag zal ik nooit vergeten, ik vond het superleuk en een geweldige ervaring om mee te mogen maken!

Eline