Luchtballon Hoogvliegers officieel gedoopt (PH-TVD)

02 september 2019

Maandag 26 augustus werd onze ballon officieel gedoopt.  Iedere luchtballon in Nederland heeft een eigen ‘kenteken’ of registratie. De ballon van Stichting Hoogvliegers heeft registratie PH-TVD. De letters TVD staan voor “Tjerk van Dijk”.

Tjerk was vele jaren één van de drijvende krachten binnen Stichting Hoogvliegers. Tjerk was voor ons actief als piloot, organisator en penningmeester. Van hem kwam ook het idee om een luchtballon te realiseren voor de stichting. Tjerk van Dijk is op 13 oktober 2018 door een noodlottig ongeval met een elektrisch vliegtuig om het leven gekomen. Bij de uitvaart is door de familie van Tjerk om donaties gevraagd ten behoeve van de aanschaf van deze luchtballon voor Stichting Hoogvliegers.

Om Tjerk te eren heeft de ballon de registratie PH-TVD gekregen; een bevlogen vrijwilliger die zo voor altijd aan Stichting Hoogvliegers verbonden zal blijven. 26 augustus is de ballon officeel gedoopt waar familie en vrienden van Tjerk bij aanwezig waren.