Oud-voorzitter krijgt Erediploma

18 november 2019

Op 29 oktober jl. heeft het bestuur van Stichting Hoogvliegers officieel afscheid genomen van onze oud-voorzitter Jeroen Engelkes.

Tijdens een feestelijke lunch, die hem werd aangeboden door Stichting Hoogvliegers in samenwerking met het Nationaal Lucht- en ruimtevaart Fonds (NLF) en het Da Vinci Comité, werd Jeroen nog eens extra in het zonnetje gezet. Het NLF en het Da Vinci Comité richten zich op ondersteuning en waardering van mensen en organisaties die succesvol zijn in de Nederlandse lucht- en ruimtevaart.

Naast een vertegenwoordiging van Stichting Hoogvliegers, namen onder meer enkele leden van het Comité van Aanbeveling deel, alsook de directeur van supermarktketen Hoogvliet. Alle sprekers benadrukten nog eens de rol die Jeroen, als oprichter en voorzitter, heeft gespeeld voor de stichting. Hoogtepunt van deze gedenkwaardige gebeurtenis was wel de uitreiking aan Jeroen van het Erediploma van het Nationaal Lucht- en ruimtevaart Fonds.

Deze bijzondere eer valt slechts weinigen te beurt en wordt verleend aan mensen vanwege hun bijzondere verdiensten voor de ontwikkeling en promotie van de Nederlandse luchtvaart. De voorzitter, Lt-generaal bd. Jac Jansen van het NLF, reikte Jeroen het diploma uit vanwege zijn visie, sociale bewogenheid, durf en leiderschap. Immers, Jeroen kwam destijds op het idee om piloten te laten vliegen met chronisch zieke en gehandicapte kinderen. Zonder hem was er geen Stichting Hoogvliegers geweest.

Sinds de oprichting heeft Stichting Hoogvliegers meer dan 10.000 Hoogvliegers hun vliegbrevet kunnen uitreiken. Hiermee werd niet alleen een significante bijdrage geleverd aan het welzijn van deze kwetsbare groep in onze samenleving. Ook talloze broertjes en zusjes van Hoogvliegers hebben op jonge leeftijd op een onuitwisbare manier kennis gemaakt met luchtvaart.

Dus ook nog eens vanaf deze plaats, mede namens alle hoogvliegers, hun familie en verzorgers, maar ook de vrijwilligers, organisatoren en allen die op één of andere manier betrokken zijn bij Stichting Hoogvliegers, zeggen wij: JEROEN BEDANKT!