Thygo vloog mee met Jurrien vanaf Seppe en is Hoogvlieger

23 november 2019

Eindelijk was het dan zover. Nadat het vier keer was uitgesteld vanwege het weer, mocht Thygo gaan vliegen met piloot Jurrien vanaf Seppe. Met een stralend zonnetje kwamen we aan op vliegveld Seppe. Samen met de opa’s en oma’s moesten we nog even op de piloot wachten want hij was nog onderweg met een andere Hoogvlieger. Na tien minuutjes kwam Jurrien het restaurant binnen waar hij Thygo een mooie pet en T-shirt gaf. Na een fotomomentje gingen we richting het vliegtuig. Omdat mama vanwege haar vliegangst niet meer durfde, mocht opa mee die zich dat niet twee keer liet zeggen. Nog een fotomomentje bij het vliegtuig en nadat iedereen zat en instructies had gekregen, was het tijd om te vertrekken.

Het opstijgen voelde een beetje gek, Thygo werd er een beetje duizelig van, maar dat was heel snel over. Omdat wij in Baarle-Nassau wonen ging de vlucht daarheen. Leuk om je woonplaats eens vanuit de lucht te zien! Opa herkende zijn huis vanuit de lucht, dat van ons was wat moeilijker te vinden. Ook ging de vlucht over Chaam en Hoogstraten. Thygo heeft een kwartier zelf gevlogen. Dat was fantastisch natuurlijk, maar ook wel een klein beetje spannend. Na twintig minuten landde iedereen weer veilig op vliegveld Seppe waar Thygo nog een echt Hoogvliegersdiploma en een pen kreeg van Jurrien.

Thygo is nu officieel Hoogvlieger en daar is hij heel trots op. Zoals hij zelf zei: Hij heeft de smaak te pakken en zou dit wel vaker willen doen. Stichting Hoogvliegers en piloot Jurrien, heel erg bedankt! Jullie hebben Thygo een onvergetelijke dag bezorgd waar hij nog lang met veel plezier aan terug zal denken.