Ruim 72.000 euro voor Stichting Hoogvliegers

17 januari 2020

In tien dagen tijd ruim 7000 kilometer autorijden door Scandinavië en de Baltische staten, dat was de uitdaging voor Jurgen Blom, Peter Bakker, Thom Verkleij, Cor van Aalst, Toon van Eck en Marielle Wemer die deelnamen aan de ScanCoveryTrial. Ook waren er andere teams die spontaan geld ophaalden voor de stichting, waaronder een F16 piloot en een piloot van de traumahelikopter.

De route werd door ruim 100 teams gereden en zij haalden samen met andere vrijwilligers van de Stichting Hoogvliegers geld op voor dat goede doel.

Tijdens de rit stonden de mannen voor allerlei uitdagingen, afgesloten bergpassen, sneeuwstormen en ijzige wegen. Aan het einde van de rit werd de opbrengst bekend gemaakt. De vrijwilligers hebben in totaal ruim 72.000 euro opgehaald. Nadat de cheque was overhandigd van 71.120.63 euro werd er nog ruim gedoneerd door het aanwezige publiek, waardoor het bedrag vervolgens boven de 72.000 euro uitkwam. Veel bedrijven en particulieren hebben gedoneerd aan deze actie, waarvoor enorme dank!

Het geld komt ten goede aan de Hoogvliegersdagen in het hele land.