Update Coronavirus (22 april)

22 april 2020

Het Corona virus houdt ons land in de greep. We leven op dit moment in een ongekende situatie waarin vanuit de overheid en het RIVM een groot pakket aan maatregelen is getroffen waar we allemaal de gevolgen van merken. Zoals onze Minister-President al aangaf, we zullen ons hier gezamenlijk doorheen moeten slaan.

Ook Stichting Hoogvliegers wordt hierdoor geraakt. Wij vliegen immers met een zeer kwetsbare doelgroep.

Wij hebben besloten alle activiteiten t/m 1 september 2020 te annuleren. Dit betekent dat in deze periode geen individuele vluchten en geen Hoogvliegersdagen worden gehouden.

Wij beseffen terdege dat dit een enorme impact betekent voor de aangemelde kinderen, de organisatoren en voor de piloten en vliegclubs welke reeds vliegtuigen gereserveerd hebben. Maar ook voor vele anderen, bijvoorbeeld truckers die voor deze dagen een vrije dag hebben genomen en een truck hiervoor hebben geregeld.

Over de activiteiten vanaf 1 september 2020 zijn nog geen definitieve besluiten genomen. We bekijken van dag tot dag de situatie en zullen handelen naar bevind van zaken. Daarbij staat steeds de veiligheid en gezondheid van onze doelgroep en onze vrijwilligers centraal.

Wij hopen dat iedereen begrip heeft voor de besluiten die wij hebben moeten nemen als gevolg van de uitzonderlijke situatie waarin wij ons samen met jullie bevinden. We hopen – met jullie - dat we de corona-crisis zo snel mogelijk achter ons kunnen laten, zodat wij met zijn allen weer kunnen doen waar we goed in zijn. Bijzondere kinderen een bijzonder mooie dag bezorgen.

Bestuur en Operationeel Manager Stichting Hoogvliegers