Rayvano vloog mee vanaf Seppe

17 september 2020

Eindelijk is het zover. Maandag 14 september zijn Rayvano en ik onderweg naar vliegveld Seppe. Al een tijdje zit Rayvano vol spanning de dagen af te tellen. Het kon m niet snel genoeg gaan.
Bij aankomst werden we vriendelijk ontvangen door Peter,onze piloot.

Na het invullen van de papieren ivm corona gingen we richting het vliegtuig. Na nog ff een blik geworpen te hebben in de verkeerstoren gingen we naar de hangar.
Het vliegtuig werd door Peter en Rayvano aan een grondige inspectie onderworpen,want we zouden niet willen neerstorten natuurlijk.

Na de controle moest er natuurlijk ook nog ff geposeerd worden met het vliegtuig en daarna eindelijk de lucht in. Hij was wel heel erg zenuwachtig,want hij had nog nooit gevlogen. Stiekem vond ie het ook wel een beetje eng.

In de lucht was het genieten van het uitzicht,het was ook nog een schitterend helder weer. Na ongeveer een 20minuutjes gevlogen te hebben waren we boven onze woonplaats Oss. Er waren herkenningspunten voor Peter,zodat er een paar rondjes boven het huis gemaakt werden,alwaar moeder volop stond te zwaaien. Rayvano was de koning te rijk. Wat is mama klein zeg.
Toen weer op de terugweg richting Seppe. Opeens moest Rayvano de stick vastpakken en liet Peter m los. Hij vloog helemaal zelf! Maar dat was wel even schrikken zeg. Dat wou ie liever niet,dus vloog Peter weer zelf.

Na de landing werd er nog een vliegdiploma overhandigd,want hij had toch zelf gevlogen. Toen moesten we afscheid nemen.
Maar wat een geweldige ervaring was het. Rayvano vond het geweldig,maar was toch wel weer blij dat ie op de vaste grond stond.

Stichting Hoogvliegers en natuurlijk niet in de laatste plaats Peter,heel erg bedankt voor deze mooie dag.