Vanaf Hilversum is Tycho nu Hoogvlieger

26 juli 2021

Zaterdag 26 juni was het dan eindelijk zo ver. Wij Alain, Siera, Tycho en opa Peter zijn lekker op tijd naar het vliegveld Hilversum gereden. Tycho mocht met de Stichting Hoogvliegers een vlucht maken samen met zijn flightsimulator maatje opa Peter. Na eerst lekker in het zonnetje gekeken te hebben naar opstijgende Cessna's en zweefvliegtuigen, werden we warm welkom geheten door het vrijwilligers team en Wendy. Tycho werd in een leuke T-shirt met cap gehesen en kreeg een tas met informatie over het vliegen en een kaartspel.

Na het invullen van een paar documenten kreeg hij zijn boardingpas en werden we begeleid door de piloot Jurrien naar de Cessna 172 Skyhawk II PH BON.

Na de check van het vliegtuig en de brandstof voorraad mochten we aan boord gaan. Headset op en een uitleg van de meters konden we na de clearance van de tower gaan taxieën naar baan 13. Even wachten op het vertrekkende zweefvliegtuig, daarna kregen we toestemming om te vertrekken.

Na een verplicht circuit gevlogen te hebben, kreeg Tycho de controls. Hij mocht vanaf nu zelf vliegen. Jurrien gaf korte instructies en Tycho volgde met een brede grijns op zijn gezicht op. Het ging super smooth en we hadden er alle 3 heel veel plezier in. De vlucht ging over de Loosdrechtse plassen, Weesp, Muiderslot en het eiland Pampus. Tycho vloog of dat hij dat heel gewoon vond. Terug naar het vliegveld en bij het naderen van het circuit nam Jurrien de controls weer over en maakte hij een kiss landing.

Vreselijk jammer, maar het half uur was voorbij. Als laatste kreeg Tycho zijn diploma, met de extra vermelding dat hij het super goed gedaan had. Na de organisatie hartelijk bedankt te hebben voor deze geweldige gelegenheid, namen we met een drankje afscheid van deze onvergetelijke middag.